بهترین لوازم روشنایی برای نورپردازی خانه و ساختمان شما

لوازم مهم نورپردازی

لوازم روشنایی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. هرکدام را می‌توانید برای موارد خاص مورد استفاده قرار دهید. لوازم و تجهیزات روشنایی تغییرات اساسی و جذابی را برای فضای شما به همراه دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا زندگی را در این مکان‌ها به جریان بیاندازید.

برای انتخاب و خرید لامپ‌ها و لوازم روشنایی، باید انواع آن‌ها را شناخته و تفاوت و کاربرد هرکدام را بدانید. پس از آن برای خرید اقدام کنید تا بتوانید علاوه‌بر برطرف کردن روشنایی، زیبایی را نیز به فضای خود هدیه کنید. می‌توانید از سایت صنعت نور هر آنچه برای نورپردازی نیاز دارید تهیه و یا تماشا فرمایید.

همان‌طور که اشاره کردیم تجهیزات روشنایی و لوازم نورپردازی تنوع بالایی دارند که در ادامه سعی داریم شما را با آن‌ها بیشتر آشنا کنیم تا بتوانید یک نورپردازی کامل و جذاب برای منزل خود داشته باشید.

انواع نورپردازی و روشنایی کدام است؟

علاوه بر تنوع بالای لوازم و تجهیزات روشنایی موجود در بازار، نورپردازی نیز دسته بندی‌های گوناگونی دارد.

  • روشنایی سقفی: روشنایی‌های سقفی این روزها بسیار پر طرفدار شده و افراد از آن‌ها در فضاهای خود استفاده‌ها فراوانی می‌کنند. شما می‌توانید روشنایی برای سقف خود استفاده کنید که به صورت مخفی اجرا شده و در رنگ‌های مختلفی باشد.
  • روشنایی دیواری: در اطراف دیوار یا پشت لوازمی مانند تلویزیون خود از لوازم روشنایی و نورهای جذاب استفاده کنید و هر زمان که نیاز داشتید آن‌ها را روشن کنید. با این کار بدون نیاز به هزینه‌های کلان می‌توانید دکوراسیونی بسیار زیبا و مدرن داشته باشید.
  • روشنایی لوازم: این روزها از این لامپ‌ها و تجهیزات روشنایی برای کابینت‌ها، قفسه‌ها، کتابخانه‌ها و… نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • روشنایی بالکن: از لوازم روشنایی برای تزیین بالکن خود نیز می‌توانید بهره‌مند شده و آن را به یک فضای دلنشین تبدیل کنید.

انواع لوازم روشنایی کدام است؟

تجهیزات نورپردازی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، تغییرات بسیار زیادی نسبت به گذشته داشته‌اند. وسایل روشنایی در قدیم بسیار جذاب بوده‌ و حاوی نکات خوبی هستند، اما این روزها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

به طور کلی لوازم و تجهیزاتی که برای روشنایی و نورپردازی منازل استفاده می‌شوند با لوازم دیگر مکان‌ها تفاوت چندانی ندارند. به همین علت برای انتخاب بهترین لوازم روشنایی در ادامه انواع آن را معرفی می‌کنیم.

روشنایی چراغ

1- لامپ یا چراغ‌های روشنایی

اولین لوازم روشنایی که همگی ما با آن‌ها آشنایی داریم لامپ‌ها هستند. برای خرید و انتخاب لامپ‌ها باید روی مهم‌ترین و ضروری‌ترین ویژگی‌های آن‌ها که برای برطرف کردن نیاز ما مناسب است، تمرکز کنیم. لوازم روشنایی را باید به درستی انتخاب کنیم. به همین علت هنگام خرید لامپ‌ها به اندازه، عملکرد، هزینه، خروجی نور، نوع لامپ، وزن و تعمیر و نگهداری آن دقت کافی داشته باشید تا بهترین لامپ که مطابق با نیاز شما باشد را تهیه کنید.

 2- پنکه سقفی

یکی دیگر از لوازم روشنایی خانه پنکه‌های سقفی هستند. البته پنکه‌هایی که دارای نور بوده و به نورپردازی داخلی فضا کمک می‌کنند. برخی از این لوازم دارای چراغ‌هایی هستند که از راه دور نیز کنترل می‌شوند و حتی مدل‌های هوشمند آن نیز وجود دارد.

3- لوستر

از دیگر لوازم روشنایی منزل که ظاهری سلطنتی نیز به فضای شما می‌بخشد، می‌توان به لوستر اشاره کرد. لوسترها تنها برای پذیرایی‌های دلباز و رسمی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بلکه از آن‌ها می‌توان برای مکان‌های مختلفی استفاده کرد، البته باید در این زمینه هوشمندانه عمل کنید و مدل‌هایی از لوستر را انتخاب کنید که متناسب با فضای شما باشند. از لوسترها در پذیرایی، آشپزخانه، راهرو، اتاق خواب، حتی کمد دیواری و ایوان‌های سرپوشیده نیز می‌توان بهره‌مند شد.

سبک لوسترها بسیار متنوع بوده و از انواع کلاسیک تا مدرن در تمامی خانه‌ها پیدا می‌شود. حتی از آن‌ها کاربردهای صنعتی نیز می‌توان انتظار داشت. البته از هر سبک و مدلی برای هر مکانی نمی‌شود استفاده کرد، به عنوان مثال چنانچه قصد دارید در حمام خود یک لوستر داشته باشید، باید مواردی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم باشند.

4- آباژور

آباژورها یکی از لوازم روشنایی کلاسیک محسوب می‌شوند که هنوز هم از طرفداران بسیار برخوردار هستند. آباژورها نیز در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی وجود دارد که شما به راحتی می‌توانید با دیگر لوازم و تجهیزات روشنایی منزل و حتی دکوراسیون داخلی خود آن‌ها را ست کنید. انتخاب شما برای آباژور نامحدود بوده و هر سبکی که بخواهید را می‌توانید در اختیار داشته باشید.

5- لامپ‌های دیوارکوب

این مدل از لوازم روشنایی در قدیم برای نگهداری شمع مورد استفاده قرار می‌گرفت که به دیوار نصب می‌شد. با کشف برق و رواج آن ظاهر دیوارکوب‌ها تغییر کرد، اما همچنان از آن‌ها استفاده شده و بسیار محبوب نیز هستند. دیوارکوب‌هایی که امروزه در بازار هستند، انواع متفاوتی دارند که حتی می‌توان جهت نور را در آن‌ها تعیین کرد.

6- نورپردازی توکار

از لوازم روشنایی که ظاهری مدرن و بسیار تمیز را برای منزل شما به همراه دارند، می‌توان نورپردازی توکار را عنوان کرد. این لوازم اغلب با سقف، دیوار یا هر فضای دیگر هم‌سطح بوده و تنها کمی بیرون‌زدگی دارند. این نوع از تجهیزات نورپردازی هنگام ساخت نصب می‌شوند که گزینه‌های هوشمند آن نیز وجود دارد.

7- چراغ‌های روشویی

از دیگر لوازم روشنایی خانه که بسیار کاربردی نیز هستند، لامپ‌هایی است که بالای روشویی و آینه حمام نصب می‌شوند. این چراغ‌ها می‌توانند از مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی باشند یا حتی به صورت دیوارکوب نصب شوند.

8- نورپردازی نواری

این روزها از تجهیزات نورپردازی که به صورت نواری هستند، استفاده‌های فراوانی می‌شود. این نوارها انعطاف‌پذیری بسیار بالایی داشته و به هر شکلی می‌توان آن‌ها را نصب کرد. البته این انعطاف موجب شده تا از آن‌ها در باریک‌ترین فضاها و شکاف‌ها نیز بتوان استفاده کرد. نصب این نوارها کار آسانی بوده و رنگ‌های بسیار متنوعی از آن را می‌توانید خریداری کنید. البته از این تجهیزات نورپردازی در ظاهر ساختمان‌ها نیز می‌توان بهره‎‌مند شد. انواع مدل‌های آن را در سایت صنعت نور در دسته بندی چراغ‌های LED و LMD مشاهده و خریداری کنید.

نکات تکمیلی انتخاب لوازم روشنایی

لوازم روشنایی در منزل شما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند، لذا آن‌ها را جدی گرفته و هراندازه که برای انتخاب و نصب آن‌ها نیاز است زمان صرف کنید. یک نورپردازی صحیح به طور کلی می‌تواند دکوراسیون و ظاهر منزل شما تغییر داده و آن را دلنشین کند. هرچند که لوازم روشنایی به قدری متنوع هستند که دست شما در خرید باز است، اما می‌توانید با تغییر آن‌ها به منزل و فضای خود تنوع را هدیه کنید. برای خرید هر گونه لوازم روشنایی و نورپردازی می‌توانید به سایت صنعت نور مراجعه فرمایید.

خروج از نسخه موبایل