نورپردازی سقف کاذب و 7 ایده جذاب برای زیبایی منزل

نورپردازی سقف کاذب

نورپردازی سقف کاذب از جذاب‌ترین اقداماتی است که می‌توانید برای زیبایی فضای خود انجام دهید. نورپردازی در نمای منزل شما تأثیرات شگفت‌انگیزی دارد و با یک هزینه منطقی، ظاهر منزل یا هر فضای دیگری را می‌تواند تغییر دهد. نورپردازی سقف کاذب علاوه بر روشن‌کردن محیط، یک هاله بسیار مناسبی را برای منزل و اتاق شما نیز به همراه دارند. چراغ‌‌هایی که در سقف‌های کاذب برای روشنایی استفاده می‌شود، نسبت به دیگر چراغ‌ها و مدل‌های نورپردازی روشی منحصربه‌فرد و کاربردی برای روشنایی فضا دارند. مواردی که ذکر خواهیم کرد را می‌توانید در سایت صنعت نور مشاهده فرمایید.

نورپردازی سقف کاذب زیبایی فضا را برجسته کرده و به منزل شما یک احساس خوشایندی را می‌افزاید. اما برای استفاده از این نوع نورپردازی نکات بسیاری را باید در نظر داشته و ایده‌های بسیاری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم.

نورپردازی سقف

انواع نورپردازی سقف کاذب

نورپردازی سقف کاذب کاربردهای متفاوتی دارد و شما در هر فضایی که به آن نیاز داشته یا تمایل دارید، از آن‌ها می‌توانید استفاده کنید.

  • نورپردازی سقف خانه: یکی از پرطرف‌دارترین فضایی که از این نوع نورپردازی‌ها استفاده می‌شود در سقف منزل است. نورپردازی در سقف پذیرایی به شکل‌ها و رنگ‌های متنوعی صورت می‌گیرد و فضا بسیار دلچسب می‌کند.
  • نورپردازی اتاق: نورپردازی سقف کاذب تنها برای فضاهای بزرگ مانند پذیرایی نیست، از آن‌ها برای اتاق‌خواب، اتاق مطالعه و… نیز می‌توان کمک گرفت.
  • نورپردازی آشپزخانه و اماکن عمومی: آشپزخانه، مغازه و سرویس بهداشتی و حتی بالکن‌ها از موارد دیگری هستند که از این مدل نورپردازی‌ها استفاده می‌کنند.

در واقع شما هیچ‌گونه محدودیتی برای استفاده از نورپردازی در فضای خود ندارید و از آن می‌توانید برای روشنایی و همچنین زیبایی استفاده کنید، البته فراموش نکنید که نباید در استفاده از آن‌ها زیاده‌روی کنید.

7 ایده جذاب برای نورپردازی سقف کاذب

اشاره کردیم که ایده‌های بسیاری برای جذاب کردن منزل خود در پیش‌رو دارید که ما قصد داریم تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

1- نورپردازی کاور

در این مدل از نورپردازی سقف شما، از نورهای مخفی برای روشنایی فضا استفاده می‌کنید. در واقع شما با پنهان کردن چراغ‌های نواری مانند چراغ‌های LED در سقف کاذب، در تاج یا روی طاقچه سقف یک فضای مجلل برای خود خواهید ساخت. فراموش نکنید که نورپردازی به یک ذوق و حتی کمی احساس نیاز دارد تا بتواند به بهترین شکل ممکن انجام شود. البته نورپردازی سقف کاذب تنها برای خانه انجام نمی‌شود و از آن‌ها در مغازه، شرکت و… نیز می‌توان بهره‌مند شد. اما به یاد داشته باشید که نورپردازی مغازه دارای نکات منحصربه‌فردی است که باید قبل از انجام با آن‌ها آشنا شوید.

2- نورپردازی ال‌ای‌دی

چراغ‌های LED را با چراغ‌های نواری برای سقف کاذب اشتباه نگیرید. چراغ‌های ال‌ای‌دی لامپ‌های منفرد و تکی هستند که می‌توان آن‌ها در یک نگهدارنده قرار داده و در سقف کاذب نصب کرد، درحالی‌که چراغ‌های نواری به یک برد و سپس به یک پریز متصل هستند. نورپردازی سقف کاذب و انتخاب مدل آن‌ تا حد زیادی به سلیقه شما بستگی دارد اما باید از مدل‌هایی استفاده کنید که با نیاز شما نیز متناسب باشد.

3- پنل‌های سقفی با نور پس‌زمینه

در حال حاضر برای نصب نورپردازی کاور و همچنین چراغ‌های ال‌ای‌دی از یک روش استفاده می‌شود و کمی زمان‌بر است. اما نورپردازی سقف کاذب از نوع پنل‌های سقفی نصبی بسیار آسان داشته و تنها در 30 دقیقه می‌توان آن‌ها را نصب کرد. در واقع این مدل‌ها به‌صورت آماده بوده و تنها کافی است که آن را به فضای خود اضافه کنید. از این مدل برای قسمت‌های مختلف منزل مانند قسمت میانی سقف پذیرایی، اتاق‌خواب و… استفاده می‌شود و نوری بسیار متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهد که هرگز از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

4- نورپردازی در گچ‌بری

یکی از دیگر از مواردی که از نورپردازی سقف کاذب می‌توان بهره‌مند شد، استفاده از آن‌ها در گچ‌بری‌هایی است که در فضای خود دارید. با این کار سقف خود را از حالت یکنواختی خارج کرده و هنر گچ‌بری را نیز بهتر به نمایش خواهید گذاشت.

5- استفاده از طرح‌های سقف کاذب

به‌خوبی می‌دانید که این روزها طرح‌های بسیار جذاب و متنوعی از سقف‌های کاذب در بازار موجود هستند که شما می‌توانید بر اساس سبک دکوراسیون خود از آن‌ها استفاده کنید. نورپردازی سقف کاذب را با مدل‌های مختلف مورداستفاده قرار دهید تا علاوه بر روشنایی تنوع را نیز به منزل خود هدیه کنید.

 

6- نورپردازی‌های مختلف

اشاره کردیم که از چراغ‌های مختلفی برای نورپردازی سقف کاذب خود می‌توانید استفاده کنید. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از آن‌ها در کنار یکدیگر بهره‌مند شوید. شما به‌راحتی می‌توانید انواع نورپردازی‌های رشته‌ای، لاینی و نقطه‌ای و… را برای یک سقف کاذب خود مورداستفاده قرار داده و دکوراسیون خود را زیباتر کنید. درست است که این کار باید باتوجه‌به سلیقه شخصی شما انجام شود، اما پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد متخصص نیز در این زمینه کمک بگیرید تا فضای شما دلچسب‌تر شود.

7- لوستر

در نورپردازی گچ‌بری‌ها، نورپردازی سقف کاذب و هر سقف دیگری لوسترها را از یاد نبرید. لوسترها اگر به‌درستی انتخاب شوند، ظاهری بسیار سلطنتی به منزل شما می‌بخشند. در واقع شما نباید برای دکوراسیون مدرن خود از لوسترهای کلاسیک و برعکس، استفاده کنید. همواره در انتخاب تزئینات و نورپردازی فضا، سبک دکوراسیون خود را در نظر داشته و از آن پیروی کنید که در غیر این صورت فضای شما جذابیت خود را از دست خواهد داد.

نکات مهم برای نورپردازی سقف کاذب

در نورپردازی سقف کاذب نکات جزئی و کلی بسیاری را باید در نظر داشته باشید تا به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید. به‌عنوان‌مثال چراغ‌هایی که توکار نصب می‌شوند برای سقف‌های کوتاه‌تر مناسب است و بهتر است که تعداد زیادی از آن‌ها را استفاده کنید تا آپارتمان یا خانه شما را به شکل مؤثری روشن کنند. برای اینکه سقف کاذب شما برجسته شده و زیبا به نظر برسد، باید روش صحیح استفاده از چراغ‌ها و نورپردازی را بدانید و بهترین حالت زمانی است که نورها یکنواخت و جذاب باشند.

نورپردازی سقف کاذب نصب چندان سختی ندارد، اما با افراط‌وتفریط نتیجه‌ای برعکس را برای شما به همراه دارد. برای انواع ابزارآلات و موارد مربوطه به نورپردازی می‌توانید به سایت صنعت نور مراجعه و خرید خود را تکمیل نمایید.

خروج از نسخه موبایل