5 دلیل اصلی که باید خانه‌های ما به سیستم هوشمند مجهز شوند!

سیستم هوشمند

رشد تکنولوژی و در نتیجه آن پدیدآمدن سیستم هوشمند در انواع مختلف امکانات زیادی را برای انسان در عصر فناوری و اطلاعات فراهم کرده است. بعضی از افراد علاقه زیادی دارند تا محل سکونت خود را با استفاده از سیستم هوش تجهیز کنند. اما هزینه‌ی این کار برای عده‌ای دیگر، زیاد محسوب می‌شود.

به‌هرحال برای اینکه اهمیت تجهیزات موردنظر را درک کنیم، بهتر است در ابتدا بدون درنظرگرفتن قیمت، بررسی کنیم که خواستار چنین امکاناتی هستیم یا خیر. در این مقاله به بررسی پنج دلیل مهم برای استفاده از سیستم هوشمند به طور مفصل می‌پردازیم.

1.لزوم تطبیق با دنیای مدرن توسط سیستم هوشمند

جهان مدرن چارچوب‌ها و همین‌طور چالش‌های ویژه و منحصربه‌فردی را برای زندگی ایجاد کرده است. یکی از چالش‌های همیشگی انسان‌ها، چالش ارتباط با محیط اطراف است. اگر افراد نتوانند با دنیای مدرن و مصنوعات حاصل از پیشرفت‌های این دوره منطبق شوند، دچار مشکل خواهند شد. یکی از این مصنوعات این دوره، سیستم هوشمند است. در نتیجه استفاده از سیستم هوشمند، نسبت به دیگر روش‌های مشابه خود، کنترل و مدیریت زمانی بهتری از خود نشان می‌دهد که در محیط‌های رقابتی قرار بگیریم در این شرایط بسیار اهمیت دارد و از دیگران بهتر باشیم. با استفاده از سیستم هوشمند در منازل، می‌توان مراحل این فرایند انطباق را بهتر طی کرد. 

2.مدیریت و رسیدگی بهتر با پدیده‌ای به نام سیستم هوشمند

سرعت و دقت دو عامل مهمی هستند که با در کنار هم قرارگرفتن، می‌توانند باعث کارایی بهتر و نتیجه‌بخش‌تر شدن کارها باشند. برای بررسی دقیق‌تر باید در ابتدا نحوه استفاده از این دو فاکتور سرعت و دقت را بررسی کنیم که چگونه می‌توان در یک حالت بهینه، هر دو عامل را همراه با هم داشت. رشد تکنولوژی برای ما امکاناتی را فراهم کرده است تا با استفاده از آن بتوانیم به این حالت بهینه دست پیدا کنیم. سیستم هوشمند می‌تواند یکی از این موارد باشد. یکی از نتایج استفاده از تکنولوژی، به‌دست‌آوردن زمان و فرصت‌های بیشتر است. در واقع از مهم‌ترین دستاوردهای استفاده از تکنولوژی، ساده‌تر شدن کارهاست که در نتیجه صرف زمان کمتری نیز برای انجام آن در مقایسه با روش‌های سنتی می‌طلبد!

‌در این زمان به‌دست‌آمده و بهینه شده، فرصت ایده‌پردازی و خلق روش‌های جدیدتر به سراغ مغزهای متفکر می‌رود تا فرصت‌های جدیدتری را برای ما ایجاد کند. این ساده‌تر شدن از طریق افزایش سرعت و البته همراه بادقت کافی می‌باشد که با استفاده از سیستم هوشمند در خانه قابل‌دسترسی است. افکار ناشی از وسواس برای بسیاری از افراد وجود دارد و آزاردهنده است. اینکه نمی‌دانند زیر اجاق‌گاز خاموش است یا خیر، اینکه نمی‌دانند در را بسته‌اند یا خیر و حتی گاهی مسائلی مثل نگرانی راجع به نشتی‌های مختلف، می‌تواند باعث مشغول شدن ذهن ما شود. این موارد ناشی از عدم دقت و تمرکز کافی و البته عواملی دیگر هستند. با استفاده از سیستم هوشمند در خانه می‌توان به این افکار منفی پایان داد.

3.با استفاده از سیستم هوشمند، فضایی امن‌تر برای خود مهیا کنید!

 یکی از امتیازات تجهیز خانه به سیستم هوشمند، امنیت بالاتر آن است. قفل‌های هوشمند بسیار قوی‌تر از قفل‌های عادی عمل می‌کنند. به این صورت که حتی اگر شما در خانه‌ی خود حضور نداشته باشید، می‌توانید از راه دور در را برای کسی که پشت در مانده است، باز کنید. حتی باتوجه‌به وجود سنسور اثر انگشت بر روی دستگیره‌ی در، می‌توان صرفاً اجازه‌ی ورود را برای برخی افراد مشخص ایجاد کرد و حتی اگر فردی به‌صورت نادرست و بدون اجازه قصد ورود به خانه را داشته است و موفق نشده، باز اثر انگشت او در سیستم ثبت می‌شود.

یا گاهی ممکن است که فرد بعد از رفتن از خانه‌ی خود متوجه شود که در خانه را نبسته است. در این حالت با استفاده از سیستم هوشمند به‌راحتی می‌توان بدون نگرانی و از راه دور، در منزل را بست و حتی قفل کرد. افزایش امنیت از طریق افزایش میزان اطلاعات به دست می‌آید. هر چه بیشتر اطلاعات نسبت به یک موضوع داشته باشیم، بیشتر می‌توانیم محیط امنی فراهم کنیم. سیستم هوشمند در خانه نیز به همین صورت عمل می‌کند و با ثبت اطلاعات و همین‌طور ارائه اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر می‌تواند سطح امنیت را افزایش دهد.

4.نگهداری از حیوانات خانگی و گیاهان

بسیاری از افراد زمان‌هایی را خارج از منزل سپری می‌کنند و گاهی ممکن است زمان نبودن آن‌ها طولانی شود. مسئله این است که بعضی از افراد حیوان خانگی دارند و طبیعتاً این حیوانات را در همه‌جا نیز نمی‌توان همراه خود داشت و هماهنگ کردن با فرد مراقبت‌کننده از این حیوانات، کار ساده‌ای نیست. برای رفع نگرانی این موضوع، سیستم تغذیه حیوانات خانگی که بخشی از سیستم هوشمند است از این نظر به افراد کمک می‌کند تا از این بابت نگران نبوده و مطمئن باشند که در زمان‌های مقرر، میزان غذای موردنیاز در اختیار حیوان خانگی قرار می‌گیرد.

تأثیر استفاده از سیستم هوشمند در پرورش گیاهان دوست‌داشتنی در محیط زندگی را نمی‌توان نادیده گرفت!

شاید تعداد افرادی که حیوان خانگی دارند، زیاد نباشد. اما به‌هرحال افراد بسیاری هستند که به گل و گیاهان مختلف علاقه دارند و از آنها مراقبت می‌کنند و برای حفظ سلامت گل و گیاهشان ارزش قائل هستند و در حالت کلی برای رسیدگی به گیاهان وقتی که خودشان حضور ندارند، دسترسی به فردی مراقبت‌کننده از آن‌ها همواره ممکن نیست و یا شاید اصلاً فرد نیز تمایلی به این نداشته باشد تا شخص دیگری برای این موضوع به منزلش بیاید.

با استفاده از سیستم هوشمند در خانه، می‌توان برای این موضوع، دیگر نگران نبود. چرا که در صورت عدم حضور فرد موردنظر، سیستم هوشمند آبیاری گیاهان به‌صورت دقیق و برنامه‌ریزی‌شده در ساعت مشخص و اندازه مشخص خواهد بود و حتی تغییر تنظیمات آن از راه دور نیز میسر است.

5. ایجاد محیطی دلنشین‌تر از دیگر معجزه‌های استفاده از سیستم هوشمند

سیستم هوشمند به دلنشین بودن محیط نیز کمک می‌کند. علاوه بر دکوراسیون منزل که اهمیت زیادی دارد، برای دلنشین شدن محیط خانه باید به دو عامل مهم توجه کرد. نور و دما، برای داشتن محیطی مناسب بسیار مؤثر هستند. تنظیم نبودن هرکدام در حالت مناسب با هر موقعیت، می‌تواند رضایت را کاهش دهد. اصلاً یکی از کاربردهای مهم سیستم هوشمند در خانه، افزایش میزان رضایت افراد از زندگی است. کنترل دما ازاین‌جهت اهمیت دارد که هم بالاتر بودن آن از میزان مطلوب و هم پایین‌تر بودن آن از میزان موردنظر، می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. برای مثال در هنگام خواب اگر دمای هوا بالا باشد فرد دچار کابوس و حتی سردرد می‌شود و همین باعث ایجاد اختلال در خواب خواهد بود.

البته پایین‌تر بودن دما نیز از میزان موردنظر و مطلوب، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات و بیماری‌هایی نیز شود. عامل مهم دیگر میزان نور محیط است. به‌هرحال هر فردی باتوجه‌به ویژگی‌های مخصوص و طبع متفاوت خود دمای مختلف و میزان نور متنوعی را می‌پسندد و در آن احساس راحتی می‌کند. بعضی از افراد از محیط پرنور و بعضی از افراد از محیط کم‌نور لذت می‌برند. برای همین باید به این عامل دقت شود. با ایجاد سیستم هوشمند در خانه می‌توان میزان و رنگ نور را کنترل کرد و به حالت مطلوب تغییر داد.

خروج از نسخه موبایل