فاصله استاندارد هالوژن سقفی چه‌قدر است؟ به چه نکاتی توجه کنیم؟

فاصله استاندارد هالوژن سقفی

یک جایگزین مناسب برای لامپ‌های معمولی رشته‌ای، لامپ‌های هالوژنی هستند. این لامپ‌ها به دلیل اینکه نور بالایی داشته باشند با گاز هالوژن پر شده اما درعوض گرمای زیادی را تولید میکنند و برای مقاوت در برابر این گرما در کپسول کوارتزی قرار می‌گیرند که بسیار مقاوم است.

نورپردازی، زیبایی نمای خانه‌ ما را دوچندان می‌کند. بسیاری از طرف‌داران مد به دنبال تجهیزات مدرن هستند تا به این شیوه بتوانند منزلشان را به بهترین نحو نورپردازی کنند. به شما اطمینان خواهیم داد که اگر از هالوژن‌ها برای زیباسازی منزل استفاده می‌کنید تأثیر بسیار زیادی را بر روی نمای آن خواهید داشت. در ادامه به هالوژن و نکاتی در مورد فاصله استاندارد هالوژن سقفی پرداخته‌ایم.

معرفی 3 نوع لامپ هالوژن

هالوژن‌ها در 3 نوع SMD، COB، LED در بازار تولید و عرضه می‌شوند. این لامپ‌ها بسیار در نورپردازی و تزئین دکوراسیون داخلی ساختمان و همچنین برای روشنایی محیط مورداستفاده قرار می‌گیرند.

شما می‌توانید انواع لامپ‌های SMD، COB، LED از فروشگاه صنعت نور تهیه نمایید.

فاصله استاندارد انواع چراغ‌های هالوژن سقفی

برای نصب هالوژن سقفی روکار نیازی به ایجاد حفره نیست، به همین دلیل به‌راحتی برای نورپردازی سقف‌های آجری مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما باید فاصله استاندارد هالوژن سقفی در این موارد حتماً رعایت شود.

فاصله استاندارد هالوژن سقفی در این نوع لامپ‌ها به نسبت به گزینه قبلی‌ از حساسیت کمتری برخوردار است زیرا که برای نصب هالوژن سقفی توکار همان گونه که از اسمش پیداست برعکس هالوژن سقفی روکار باید حفره ایجاد شود و شکل ظاهری آن می‌تواند مربعی، دایره‌ای، ذوزنقه‌ای و… باشد.

این نوع هالوژن در محیط‌ها و یا خانه‌هایی با فضای مدرن توسط نورپردازان پیشنهاد داده می‌شوند. هالوژن استوانه‌ای به‌راحتی به شما این امکان را می‌دهد که بدون ایجاد هزینه برای لوسترهای گران‌قیمت، فضایی با نور کافی داشته باشید و با داشتن فضایی جدید نورپردازی سقف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

فاصله استاندارد هالوژن در سقف

فاصله استاندارد هالوژن سقفی اگر به‌درستی در سقف تعیین شده باشد و همچنین لامپ‌ها در زاویه و در جای درست نصب بشوند، بدون شک می‌توان اطمینان حاصل نمود که نورپردازی منزل شما به بهترین شکل، تأثیرگذارترین حالت و به زیبایی هرچه‌تمام‌تر انجام خواهد شد.

برای نصب هالوژن‌ها در سقف منزل باید ابتدا به دنبال جایی توخالی باشید. برای رعایت فاصله استاندارد هالوژن سقفی، بهتر است که فاصله بین هالوژن‌ها حدوداً 5/1 متر باشد ولی در صورت نیاز هم می‌توانید آن‌ها را از یکدیگر دور و یا به هم نزدیک کنید تا به شکل استانداردی که مد نظر دارید برسید. از آنجا که نصب چراغ هالوژن در سقف کمی مشکل است امکان دارد در صورت بی‌دقتی و کم‌توجهی آسیبی به منزل برسانید. برای مثال اگر در ناحیه‌ای که لوله یا سیم وجود دارد لامپ را نصب کنید، ممکن است به آن لوله یا سیم آسیب برسانید. پس سعی کنید نصب هالوژن سقفی را به یک متخصص بسپارید.

تعداد استاندارد هالوژن در سقف

برای داشتن فاصله استاندارد هالوژن سقفی در ابتدا باید سقف محیط موردنظر بررسی گردد تا بتوان تعداد لامپ‌های لازم را تعیین نمود، اگر بررسی به‌درستی و بادقت انجام نشود، ممکن است نورپردازی به شکلی نامناسب صورت بگیرد یعنی یا محیط خیلی کم‌نور شود یا اینکه روشنایی بیش از حدی داشته باشید. برای تشخیص این موضوع شما بایستی از کارشناسان دارای تخصص بالا مشورت گرفته و به بهترین شکل، نصب هالوژن را انجام دهید.

استفاده از لامپ‌های هالوژن در محیط‌های مختلفی از جمله اتاق‌خواب، پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی و راهروی اصلی منزل پیشنهاد می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که بهترین سقف برای نصب هالوژن‌ها سقف‌های کاذب گچی هستند.

مزایای استفاده از هالوژن سقفی در نور مخفی سقف

  1. به‌طورکلی نور مخفی سقف باعث جلوگیری از تابش مستقیم و خیرگی چشم بوده و روشنایی تولید شده متمرکز است. به همین دلیل موجب آسیب به بینایی نمی‌گردد.
  2. شما می‌توانید زاویه انتشار نور را به‌راحتی در چراغ هالوژن سقفی تغییر دهید. هنگامی که نیاز دارید به نقطه‌ای خاص و یا به محدوده‌ای خاص در کناف یا دیوار نور بتابانید این ویژگی ارزشمند می‌شود.
  3. عمر محصولات استفاده شده در نورپردازی سقف بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور باید محصولاتی در این بخش مورداستفاده قرار گیرند که تعداد دفعات روشن یا خاموش شدن آن باعث آسیب‌دیدنش نشود. ازاین‌رو هالوژن سقفی در نور مخفی سقف حتی با میلیون‌ها بار خاموش و روشن‌کردن آن، اتفاقی برایش نخواهد افتاد که این موضوع یکی دیگر از ویژگی‌های هالوژن سقفی را شامل می‌شود.
  4. یکی از معایب اصلی که در مابقی محصولات روشنایی به‌غیراز ال‌ای‌دی‌ها وجود داشت، این بود که چیزی نزدیک به 5 دقیقه پس از این که روشن می‌شوند به حداکثر میزان نوردهی می‌رسند و بعد از به حداکثر رسیدن میزان روشنایی نیز، نور خروجی دارای نوسان خواهد شد.
  5. دیگر ویژگی‌های بارز موجود در هالوژن سقفی ال‌ای‌دی که از آن در استفاده برای محصول کلیدی  در نور مخفی سقف تأثیرگذار است، سالم بودن پرتوهای روشنایی است که با رعایت کردن فاصله استاندارد هالوژن سقفی بهترین‌ها را به ارمغان می‌آورد.
  6. ابعاد کوچک لامپ‌های هالوژن باعث می‌شود که این نوع لامپ بسیار منحصربه‌فرد شود. یکی از کاربردهای اصلی لامپ‌های هالوژن در پروژکتور است.
  7. به دلیل کم‌مصرف بودن لامپ‌های هالوژن سقفی که انواع غیر‌سقفی هم دارد، هزینه‌های برق شما کنترل شده و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

شما می‌توانید از انواع لامپ‌های هالوژن رنگی هم در کار دکوراسیون خود اضافه کنید، اضافه‌کردن نورها به رنگ‌های مختلف این امکان را به شما می‌دهد که دکوراسیونی متنوع‌تر باشد. این نکته را توجه داشته باشید که فاصله استاندارد هالوژن سقفی حتماً باید رعایت شود.

مقالات مرتبط با لامپ هالوژن:

چرا باید از لامپ‌های led استفاده کنیم؟ (مزایا ، معایب ، کاربرد و …)
سه واحد اندازه‌گیری روشنایی و کاربرد آن
لامپ SMD چیست؛ نکات مهم و مزایا
5 استاندارد سیم‌کشی که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید!
5 تاثیر شگفت انگیز نورپردازی در نمای منزل

خروج از نسخه موبایل