راهنمای جامع خرید چراغ خطی

خرید چراغ خطی نیاز به اطلاعات خاصی دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم. چراغ خطی نسبت به سایر منابع نوری دارای بازده بالاتر، طول عمر بیشتر، مصرف کم‌انرژی و پخش یکسان نور در محیط هستند. این چراِ‌غ‌ها به اشکال متنوعی ساخته می‌شوند و می‌توان کاملاً آن‌ها را با طراحی داخل منزل متناسب ساخت. مزیت خرید چراغ خطی این است که زوایا و گوشه‌های خانه که ممکن است به‌اندازه کافی نور نداشته باشند، به کمک چراغ خطی روشن می‌شوند. چراغ خطی می‌تواند در مکان‌های مختلفی استفاده شود و به فضا زیبایی خاصی ببخشد.

حالا آیا می‌دانید هدف از خرید چراغ خطی چیست؟ می‌دانید چراغ خطی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟ انواع و کاربرد هرکدام را می‌دانید؟ اگر قصد خرید چراغ خطی را دارید، تا انتها مقاله را بادقت مطالعه کنید.

قبل از خرید چراغ لاینر، حتماً مقاله ۵ دلیل استفاده از چراغ خطی برای زیبایی منزل را مطالعه کنید.

چراغ خطی چیست؟

می‌توانیم چراغ‌های خطی را به‌عنوان وسایل روشنایی توصیف کنیم که از لامپ‌های LED  بلند یا لوله‌های فلورسنت ساخته شده‌اند که می‌توانند به سقف یا دیوار متصل شوند. این لامپ‌ها اغلب در سقف‌های آستر با دو لامپ فلورسنت لوله‌ای دیده می‌شوند و به‌طورکلی مستطیل شکل هستند. خرید چراغ خطی برای افراد مناسب است که می‌خواهند در نورپردازی خلاقیت به خرج دهند. این لامپ‌ها به سبب پخش نور مناسب و دادن جلوه زیبا به منزل، بسیار پرطرف‌دار هستند.

این لامپ‌ها انواع مختلفی در سایزها و رنگ‌های متنوع دارند که می‌توانید آن‌ها را از وب‌سایت صنعت نور خریداری نمایید.

چرا باید از چراغ خطی استفاده کنیم؟

نوری که چراغ خطی از خود ساطع می‌کند، باعث می‌شود تا در نواحی که نیاز به نور واضح و ثابت دارند، نورپردازی بی‌نقصی صورت بگیرد. شاید فکر کنید که خرید چراغ خطی چه مزیتی دارد؟ این لامپ‌ها می‌توانند فضای وسیعی را بهتر از برخی چراغ‌های معمولی که آویزان می‌شوند، روشن کنند. زمانی این لامپ‌ها فقط در محیط‌های تجاری کاربرد داشتند اما اکنون راه خود را به منازل بازکرده‌اند و برای روشن‌کردن محیط و ایجاد روشنایی ساده برای یک فضا به کار می روند.

به طور کلی بهترین ویژگی چراغ خطی نسبت به  چراغ های قدیمی:

  • انعطاف پذیری: زیرا در هر نوع سقفی قابل نصب شدن هستند.
  • عملکرد: پرتو نور led ها جهت دار هستند و دیگر نیاز به بازتاب دهنده ها و دیفیوزرها نیست
  • زیبایی شناسی: این نوع چراغ‌ها طراحی خیره کننده‌ای دارد و نمای خانه ما را زیبا می‌کند.
  • دمای رنگ: چراغ‌های خطی دارای طیف رنگی گسترده‌ای هستند و می توان خلق و خوی و جو در یک فضا یجاد کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله 15 مزیت لامپ‌های اس ام دی نسبت به لامپ‌های قدیمی را برای درک بهتر این موضوع مطالعه کنید.

کجا می‌توانیم از چراغ خطی استفاده کنیم؟

چراغ‌های خطی به‌قدری متنوع هستند که می‌توان از آن‌ها در انواع فضاها استفاده کرد. می‌توان بر اساس اندازه و زوایای فضایی که می‌خواهید آن را روشن کنید، به فکر خرید چراغ خطی باشید. برای اینکه از اندازه و نوع چراغ خطی که از ما می‌خرید مطمئن باشید، می‌توانید با ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم. این چراغ‌ها می‌توانند بسته به هدفی که از استفاده از آن‌ها دارید، روشنایی بسیار خوب و یکنواختی را ایجاد نمایند. چراغ‌های خطی در محیط‌های تجاری مانند دفاتر یا بیمارستان‌ها به دلیل مزایای روشنایی لامپ‌های لوله‌ای محبوب هستند. خرید چراغ خطی امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 می‌توانید این لامپ را در مکان‌های تجاری مانند فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها اغلب از چراغ‌های خطی بالای بار یا حتی بالای بخش‌های مختلف آشپزخانه استفاده می‌کنند. این چراغ‌ها همچنین معمولاً در بالای کابینت‌های آشپزخانه یافت می‌شوند و برای کارهایی که نیاز به نور واضح و شفاف دارند، نور فراهم می‌کنند.

خرید چراغ خطی تنها باعث روشن شدن فضا نمی‌شود، بلکه فضا را هم بزرگ‌تر نشان می‌دهد. این چراِغ‌ها می‌توانند به علت نور گسترده‌ای که ساطع می‌کنند، اتاق را بزرگ‌تر نشان دهند و فضا را دلپذیر و جادار نمایش دهند. برخی از چراغ‌های خطی مدرن دارای طرح‌های معماری شیک و ساده‌ای هستند که به شما کمک می‌کند فضای خانه و محل کار خود را زیبا کنید‌. اگر می‌خواهید خرید چراغ خطی را انجام دهید، مدل‌ها و طراحی‌های متنوعی را می‌توانید انتخاب کنید.

انواع چراغ‌های خطی

  • خرید چراغ خطی آویزان

 مانند چراغ آویز معمولی، این نوع چراغ خطی دارای دو طناب برای آویزان شدن از سقف است که یک چراغ بلند را نگه می‌دارند. مزیت چراغ‌های خطی آویزان این است که می‌توان ارتفاع آن‌ها را متناسب با فضای خانه شما تنظیم کرد. از این نوع چراغ لاینر بیشتر در راهروها و مکان‌هایی که ارتفاع دیوار آن بلند باشد استفاده می‌شود.

  • خرید چراغ خطی نصب شده / فرورفته

این نوع از چراغ‌های خطی روی سقف قرار می‌گیرند. آنها رایج‌ترین نوع چراغ خطی هستند، به‌ویژه در ساختمان‌های اداری که معمولاً به‌صورت فرورفته در سقف نصب می‌گردند. این نوع چراغ خود به دو نوع چراغ خطی روکار و چراغ خطی توکار دسته‌بندی می‌شود که تفاوت آن چراغ‌های توکار بیشتر زیر سقف‌های کاذب قرار می‌گیرد و فقط نور آن مشخص است اما چراغ‌های روکار همانند چراغ مهتابی نمایان و قاب آن مشخص است.

  • خرید چراغ‌ خطی دیواری

 این چراغ‌های خطی که شباهت زیادی با یک چراغ آویزان دارند، به‌صورت معلق یا روی دیوار نصب می‌گردند. آنها به‌خوبی نور را در فضا پخش می‌کنند و برای برجسته‌کردن تابلوها و دیوارهای برجسته استفاده می‌شوند.

برای خرید انواع چراغ‌های خطی و لوازم الکتریکی تنها به ما مراجعه نمایید. اگر مشکلی در انتخاب و خرید لوازم الکترونیکی دارید، ما شما را راهنمایی می‌کنیم.

طراحی چراغ‌های خطی

 چراغ‌های خطی فقط بر اساس چراغ‌های موجود در ساختمان‌های اداری طراحی نمی‌شوند. این چراغ‌ها از زمانی که رایج شدند، در فضاهای تجاری و اکنون مسکونی، به طور فزاینده‌ای با زیبایی‌شناسی معماری برای استفاده به‌عنوان نورپردازی کاربردی و تزئینی طراحی می‌شوند. برای خرید چراغ خطی انتخاب‌های زیادی دارید.

برخی از چراغ‌های خطی بر اساس طراحی سنتی،LED   یا لوله نور فلورسنت با پوشش مات و نصب فرورفت است. سایر چراغ‌های خطی با سبک‌های معاصر یا مدرن با حداقل مواد آلومینیومی و نوارهای نور LED   نازک طراحی شده‌اند. صرف‌نظر از دکوراسیون یا تم اتاق شما، می‌توانید به‌راحتی یک چراغ خطی مناسب برای اتاقتان پیدا کنید.

خروج از نسخه موبایل