مزایا و معایب جالب استفاده از ریسه ال‌ای‌دی

Thread led

ریسه ال‌ای‌دی این روزها یکی از محبوب‌ترین ابزارهای روشنایی است که برای تزیین اتاق، محل کار، ویترین فروشگاه‌ها و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد خرید ریسه LED دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا چند مورد از مهم‌ترین مزایا و معایب جالب استفاده از ریسه LED را بررسی کنیم.

ریسه ال‌ای‌دی، تحولی در دکوراسیون داخلی خانه و محل کار شما

ریسه‌های LED شامل تعدادی لامپ ال‌ای‌دی هستند که روی یک نوار کنار هم قرار گرفته‌اند. این نوار یا ریسه‌ی دارای چراغ‌های کوچک را می‌توانید در اندازه‌های موردنظر خود سفارش داده و به کمک آن فضای داخلی یا خارجی خانه و محل کار خود را متحول کنید. برای مثال می‌توانید یک ریسه ال‌ای‌دی را دور نرده‌های راه‌پله‌ها به کار ببرید، از آن برای ایجاد نور مخفی درون سقف استفاده کنید یا حال و هوای باغچه و بالکن را با کمک نور این ریسه‌ها دل‌انگیزتر کنید.

ریسه ال‌ای‌دی برای اتاق نیز می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد، بالای تخت، اطراف پنجره، کنار عکس‌ها، نزدیک آینه، داخل قفسه‌های کتاب و… فقط برخی از محل‌هایی هستند که می‌توانید با کمک ریسه کمی نور به آن‌ها بخشیده و به‌این‌ترتیب زیبایی اتاق خود را چندین برابر کنید. وجود ریسه LED در اتاق‌خواب علاوه بر این‌که فضایی زیبا، رمانتیک و رؤیایی ایجاد می‌کند، با نور ملایمی که دارد محیطی سرشار از آرامش برای شب‌ها به شما هدیه می‌کند تا بتوانید به فعالیت‌هایی چون مدیتیشن پرداخته و یا مطالعه کنید.

led lightt

در استفاده از ریسه ال‌ای‌دی برای تغییر دکوراسیون هیچ محدودیتی وجود ندارد، این ریسه‌ها همان‌طور که برای اتاق‌خواب ایده جذابی به نظر می‌رسند، می‌توانند در فضاهای دیگر خانه چون آشپزخانه و حمام نیز استفاده شوند. موارد استفاده از این ریسه‌ها بسیار متنوع است، شما می‌توانید برای عکاسی از ریسه ال‌ای‌دی استفاده کرده و یک دکوراسیون جذاب طراحی کنید. کافه و رستوران‌ها از دیگر مکان‌هایی هستند که استفاده از ریسه LED می‌تواند زیبایی فضای داخلی آن‌ها را چندبرابر کند.

مزایا و معایب جالب استفاده از ریسه ال‌ای‌دی 

در ادامه بررسی می‌کنیم ریسه LED در مقایسه با دیگر انواع نورپردازی و وسایل تزئینی چه مزایایی دارد؟ معایب استفاده از این ریسه‌ها که ممکن است شما را از خرید آن منصرف کند چیست؟ همراه ما باشید.

مزایا استفاده از ریسه ال‌ای‌دی 

  • طول و اندازه منعطف: ریسه‌های ال‌ای‌دی در اندازه‌ها و ابعاد مختلف در بازار وجود دارند، شما می‌توانید با اندازه‌گیری فضای مورد نظرتان، متناسب با نیاز خود یک ریسه تهیه کنید.
  • تنوع در شکل و رنگ: ریسه‌های LED در رنگ‌ها و شکل‌های متنوعی عرضه می‌شوند. ریسه ال‌ای‌دی هفت‌رنگ یکی از محبوب‌ترین انواع این ریسه‌ها است. با درنظرگرفتن دکوراسیون خود می‌توانید از بین ریسه‌های ال‌ای‌دی با رنگ، اندازه، شکل و حتی توان نوری متنوع، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • امکان کنترل از راه دور: برخی از انواع ریسه ال‌ای‌دی کنترل‌دار این امکان را به شما می‌دهند که از راه دور مواردی چون رنگ ریسه و حالت‌های مختلف آن (مثل حالت چشمک‌زن و…) را تغییر دهید.
  • نصب ساده و آسان: یکی از مهم‌ترین مزایا ریسه ال‌ای‌دی، امکان نصب و راه‌اندازی آسان آن است. این ریسه‌ها به دلیل خاصیت انعطاف‌پذیری که دارند به‌راحتی به هر شکلی در می‌آیند و در فضاهای مختلف، حتی فضاهای کوچک و تنگ نیز نصب می‌شوند.
  • طول عمر بالا ریسه ال‌ای‌دی: اغلب ریسه‌های LED طول عمر بالایی دارند و اگر به‌درستی از آن‌ها مراقبت شود می‌توانند برای مدت طولانی مورداستفاده قرار گیرند. اما طبیعی است که مانند تمام منابع نوری دیگر، باگذشت زمان اندک‌اندک قدرت نور ریسه‌ها نیز کاهش پیدا کند.
  • ریسه ال‌ای‌دی ضد آب: برخی از انواع ریسه‌های ال‌ای‌دی مقاومت بالایی در مقابل رطوبت دارند و اصطلاحاً ضد آب نامیده می‌شوند. این نوع ریسه‌ها که معمولاً در برابر گردوغبار نیز مقاوم هستند، می‌توانند در فضاهای باز مورداستفاده قرار گیرند.

معایب ریسه LED

  • وابستگی چراغ‌های ریسه: یکی از مهم‌ترین معایب ریسه ال‌ای‌دی، وابسته بودن آن به تک‌تک چراغ‌ها است. یعنی درصورتی‌که یکی از چراغ‌های یک ریسه بسوزد، این مسئله می‌تواند باعث سوختن تمام چراغ‌های ریسه شود. همچنین اگر روشنایی یکی از لامپ‌های ال‌ای‌دی ریسه کم شود، این مسئله روی روشنایی کلی ریسه تأثیر خواهد داشت.
  • تأثیر فضای محیط بر عمر ال‌ای‌دی: طول عمر ریسه‌های ال‌ای‌دی به دمای محیطی که در آن قرار می‌گیرند بستگی دارد، بنابراین اگر در مناطقی با آب‌وهوای گرم زندگی می‌کنید، احتمالاً ریسه‌های شما طول عمر کمتری خواهند داشت.
  • قیمت: ریسه LED در مقایسه با دیگر ابزارهای روشنایی مشابه هزینه بیشتری دارد، اما در مقابل مصرف انرژی و خروجی حرارت آن نیز کمتر است.

آشنایی با قسمت‌های مختلف ریسه ال ای دی و انواع آن

هر ریسه LED از 5 قسمت اصلی تشکیل شده است، سیم (یا نواری که چراغ‌های ال‌ای‌دی روی آن قرار می‌گیرند)، چراغ LED، فلاشر (یا کیت که شدت نور را کنترل می‌کند)، ترانس و سوکت اتصال. ریسه‌های ال‌ای‌دی در انواع نواری، شلنگی و نئون فلکسی تولید می‌شوند.

ریسه ال‌ای‌دی شلنگی به دلیل قطر بیشتری که نسبت به نوع نواری دارد، به‌راحتی در هر فضایی قابل‌استفاده نیست. ریسه LED نئون فلکسی نیز یکی از انواع ریسه‌های رنگی است که معمولاً برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی مورداستفاده قرار می‌گیرد و کاربرد کمتری در دکوراسیون داخلی خانه و اتاق‌ها دارد.

امروزه ریسه‌های ال‌ای‌دی در رنگ‌های مختلف وجود دارند، ریسه‌های هفت‌رنگ یا RGB، مهتابی (یخی)، آفتابی (زرد مایل به نارنجی)، قرمز، سبز، آبی، صورتی، بنفش و نارنجی از محبوب‌ترین رنگ‌های این ریسه‌ها هستند.

ریسه ال‌ای‌دی از کجا بخرم؟

اگر تصمیم به خرید گرفته‌اید، احتمالاً این سؤال برای شما پیش می‌آید که ریسه مورد نظرم را از کجا خریداری کنم؟ به‌طورکلی دوراه پیش رو دارید، یا به‌صورت حضوری به الکتریکی‌های نزدیک خود مراجعه کنید و یک ریسه LED با رنگ و اندازه مورد نظرتان بخرید، یا از روش خرید اینترنتی استفاده کنید.

صنعت ­نور یک فروشگاه معتبر اینترنتی برای خرید محصولات روشنایی و نورپردازی است که به ارائه محصولات باکیفیت با مناسب‌ترین قیمت می‌پردازد. فروشگاه اینترنتی صنعت نور متعهد به ارائه خدمات مطمئن و محصولات باکیفیت برتر نسبت به دیگر محصولات مشابه برند اصلی در بازار است.

بهترین مارک ریسه ال‌ای‌دی چیست؟

ریسه‌های ال‌ای‌دی با برند‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند، در ادامه چند مورد از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای ریسه LED را به شما معرفی می‌کنیم:

  • سوپر لوکس پلاس
  • اورن
  • ای ال سی
  • سی‌سی پی وای
  • ماکسیما
  • دکو
  • روژ
  • بارمیکا

پیش از خرید ریسه ال‌ای‌دی حتماً به این نکات مهم توجه کنید:

نوع ریسه ال‌ای‌دی: همان‌طور که توضیح دادیم، ریسه‌ها از نظر شکل و نوع استفاده به سه گروه نواری، شلنگی و نئون فلکسی تقسیم‌بندی می‌شوند. ریسه‌های ال‌ای‌دی نواری بسیار منعطف، نازک و ظریف هستند. نوع شلنگی ضخامت بیشتری دارد و مدل نئون فلکسی نیز بیشتر برای ساخت تابلوها استفاده می‌شود. باتوجه‌به نیاز خود، نوع ریسه ال‌ای‌دی مناسب را خریداری کنید.

قیمت: پیش از هر کاری لازم است تا میزان بودجه خود برای خرید ریسه ال‌ای‌دی را مشخص کنید، سپس با درنظرگرفتن بودجه، از فروشنده بخواهید انواع ریسه‌هایی که مناسب شما هستند را پیشنهاد دهد تا انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

طول ریسه: طول برخی از انواع ریسه‌ها از پیش تعیین شده و آماده است و برخی دیگر قابلیت برش دارند. در این مورد نیز پیش از خرید، اندازه موردنیاز خود را مشخص کنید.

لاین‌های LED: تعداد لاین‌های ریسه‌ها در میزان روشنایی نهایی آن تأثیر دارد. برخی از ریسه‌ها فقط یک لاین ال‌ای‌دی دارند و در برخی دیگر دو لاین کنار هم قرار گرفته‌اند.

رنگ و ویژگی‌ها: فکرکردن به رنگ ریسه و ویژگی‌هایی چون ضد آب بودن آن نیز پیش از خرید می‌تواند شما را از سردرگمی نجات دهد. در این مورد رنگ محیط و میزان رطوبت فضا را حتماً در نظر داشته باشید.

خروج از نسخه موبایل