10 نکته مهم که در هنگام خرید چراغ لاینر باید به آن توجه کرد

چراغ خطی

چراغ لاینر، یکی از چراغ‌های مدرن و پرطرف‌دار است اما هدف ما از خرید این چراغ چیست؟ از چه برندی استفاده کنیم؟ بدنه چراغ باید چه جنسی داشته باشد؟ شاید قبل از خرید این چراغ کلی سؤال دیگر در ذهنتان باشد که باید پاسخ آن را بدانید. اگر تصمیم به خرید چراغ لاینر دارید حتماً تمام مقاله را مطالعه کنید.

اگر هنوز برای خرید چراغ خطی شک دارید، حتما مقاله ۵ دلیل استفاده از چراغ خطی برای زیبایی منزل را مطالعه کنید.

نور و روشنایی بسیار مهم بوده و نقش بزرگی را در زندگی انسان‌ها بر عهده دارند، زیرا نور مناسب تأثیر بسیاری بر روی زیبایی، آرامش‌بخش بودن محیط و حتی کارایی فضاهای گوناگون دارد. شما با استفاده از نورپردازی مناسب می‌توانید حس خاصی را به مخاطب انتقال داده و فضا را در نظر بینندگان به شکل خاصی ترسیم کنید.

چراغ لاینر چیست؟

به چراغ‌های لاینر (led linear lighting) چراغ‌های خطی نیز گفته می‌شود. لاینرها جدیدترین نوع چراغ‌ها و روشنایی‌ها هستند که امروزه در صنعت نورپردازی و روشنایی استفاده می‌شود. چراغ‌های لاینر که در بین طراحان دکوراسیون و نور‌پردازان حرفه‌ای طرف‌دار بسیار دارند، دو ویژگی مهم را در کنار هم به فضا می‌بخشند؛

  • تأمین نور و روشنایی محیط باکیفیت بالا
  • زیبایی و مناسب بودن برای دیزاین و نورپردازی مدرن

استفاده از این نوع لامپ‌ها فواید بسیار زیادی دارد. امتیازهای چراغ‌های خطی باعث شده است که هر روز عده بیشتری از افراد تمایل به استفاده از آن‌ها داشته باشند.

چراغ خطی

تنوع زیاد در انواع چراغ لاینر

چراغ‌های لاینر در انواع و اقسام اندازه‌های مختلف تولید شده است. این تنوع زیاد باعث شده است که همه مخاطبان با همه سلیقه‌ها بتوانند باتوجه‌به کارایی مورد نظرشان انتخاب خوش‌آیندی داشته باشند.

چراغ لاینر و انواع متنوع آن

چراغ‌های لاینر به‌صورت کلی به دودسته تقسیم می‌شوند:

  • چراغ‌های خطی روکار

این مدل چراغ‌ها، بیشتر برای فضاهای از قبل ساخته‌شده که امکان قراردادن لاینرهای توکار برای آنها وجود ندارد و همچنین قسمت‌هایی از ساختمان که از سقف کاذب استفاده شده است مناسب هستند. گاهی هم سلیقه دیزاینر یا مصرف‌کننده به‌گونه‌ای است که این سبک را ترجیح می‌دهد.

چراغ‌های لاینر روکار به دو گروه از قرار زیر قابل تقسیم هستند:

  •   آویز
  •  سقفی
  • چراغ‌های خطی توکار

از این سبک لاینرها برای ساختمان‌های نوساز و یا بازسازی‌شده استفاده می‌شود. لازم است هنگام ساخت و طراحی داخلی ساختمان، نوع چراغ‌هایی که قرار است استفاده شود مشخص باشد تا باتوجه‌به آنها فضا و به‌ویژه سقف ساخته شود.

چراغ لاینر توکار را می‌توان به گروه‌های زیر تقسیم کرد؛

  • چراغ لاینر لبه‌دار (فریم دار)
  • چراغ خطی بدون لبه (بدون فریم)

نکات مهم خرید چراغ لاینر

همین‌طور که گفته شد انواع چراغ خطی با تنوع زیاد در بازار وجود دارند و بسیار مورد اقبال قرار گرفته‌اند. اگر شما مخاطبین عزیز تصمیم به خرید این نوع از روشنایی را گرفته‌اید بی‌شک انتخاب هوشمندانه‌ای داشته‌اید.

در هنگام خرید این چراغ‌های مدرن، باید به نکات حیاتی در مورد چراغ لاینر توجه داشت. در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم این نکات را به‌صورت خلاصه و مفید به بررسی این موارد بپردازیم:

1- هدف استفاده از لامپ‌های خطی را مشخص کنید.

 چراغ لاینر در تنوع بسیار زیادی تولید می‌شوند. در زمان انتخاب آن‌ها، اول‌ازهمه باید ببینید شما به چه منظوری قصد خرید این محصول را دارید؟ 

در کل خریداران این کالا ممکن است به دو منظور اقدام به خرید کنند؛

  • استفاده تزئینی

زمانی که هدف شما زیبایی فضاست دست شما برای انتخاب بازتر است و از انواع چراغ لاینر می‌توانید استفاده کنید. دراین‌رابطه توجه به زیبایی و ظرافت چراغ و نوری که تولید می‌کند می‌تواند شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند.

  • روشنایی

اما اگر برای روشنایی به سراغ این نوع از چراغ‌ها رفته‌اید، هرکدام از انواع چراغ لاینر، نور خاص و متفاوتی را برای شما به وجود می‌آورند که باتوجه‌به فضای موردنظر باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال؛ چراغ‌های خطی با شار نوری بالا و عرض‌های متفاوت مناسب برای تأمین روشنایی محیط‌های اداری هستند

2- دریافت مشاوره تخصصی در تمامی مراحل

بی‌شک هر کاری با دریافت مشاوره از متخصصین کارآزموده صحیح‌تر انجام خواهد شد. دررابطه‌با نورپردازی و روشنایی ساختمان باتوجه‌به اهمیت موضوع و هزینه‌ای که قرار است انجام شود این کار اهمیت بسیاری دارد. شما نیاز به متخصصانی دارید تا شماره را به‌صورت تخصصی در زمینه نوع کالا و نحوه‌ی به‌کاربردن آن راهنمایی‌تان کنند. دراین‌رابطه تیم تخصصی صنعت نور، آماده خدمت‌رسانی است تا خریدی با اطمینان و انجام کمترین هزینه ممکن داشته باشید. مشاورین ما در تمامی مراحل از خرید تا نصب و اتمام پروژه با شما همراه هستند.

3- برند چراغ لاینر

چراغ‌های لاینر در انواع مارک‌های معتبر و گاهی غیرمعتبر در بازار موجود هستند در هنگام خرید این محصولات حتماً مارکی معتبر را انتخاب کنید که در پروژه‌های مختلف کارایی و دوام خود را به اثبات رسانده باشد. ممکن است شما دراین‌رابطه دانش کافی نداشته باشید. پیشنهاد ما به شما در چنین مواقعی خرید از فروشگاهی است که تنوع بالا داشته و با صداقت مزایا و ویژگی‌های هر برند را برای شما شرح دهد.

4-ضمانت کالا

یکی از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود مشتریان انتخابی با آرامش و آسودگی خاطر داشته باشند گارانتی محصول است. پس در هنگام خرید به ضمانت کالای خریداری شده توجه کنید و از فروشنده بخواهید کارت ضمانت را در اختیار شما قرار دهد. ضمانت‌نامه‌ها را در مارک‌های مختلف با یکدیگر مقایسه و بهترین آن‌ها را باتوجه‌به شرایط خود انتخاب نمایید.

5-بدنه چراغ لاینر

وظیفه بدنه آلومینیوم در این نوع از چراغ‌ها تبادل حرارتی است. در نتیجه یکی از فاکتورهای مهم خرید توجه به بدنه است.

نکات زیر دررابطه‌با بدنه چراغ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند؛

  • جنس خوب آلومینیوم و آنوادایز به‌کاررفته در بدنه باعث می‌شود در مقابل آسیب‌های مختلف محیطی توان مقاومت را داشته باشد.
  • نحوه قرار‌گیری استاندارد چراغ‌ها در بدنه
  • رنگ بدنه و هماهنگی آن با طراحی و رنگ محیط باعث زیبایی بهتر فضا خواهد شد.

6-بهره‌وری انرژی با استفاده از چراغ لاینر

میزان انرژی مصرفی یکی از فاکتورهای اساسی انتخاب چراغ خواهد بود. در نتیجه تولیدکنندگان معتبر وسایل برقی به سمت بهینه‌کردن میزان برق و انرژی حرکت کرده‌اند. در نتیجه بهتر در هنگام خرید خود این فاکتور را در چراغ، مورد ارزیابی قرار دهید تا با هزینه کمتر بتوانید میزان روشنایی مناسبی را برای فضا به وجود آورید.

چراغ‌های خطی مختلف میزان روشنایی مختلفی را به شما خواهند داد. دررابطه‌با تعیین میزان روشنایی مواردی مانند ماژول‌های SMD متفاوت، توکار یا روکار بودن، نصب در سقف و یا دیوارها تأثیرگذار خواهد بود.

7- طول عمر چراغ لاینر

دراین‌رابطه باید به این قانون طلایی اشاره کرد که هرچقدر دمای ال‌ای‌دی‌ها بالاتر باشد دوام و عمر آن‌ها کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد. هیت سینک ( Heatsink ) در چراغ لاینر، وظیفه تنظیم گرما و خنک‌کردن ال‌ای‌دی‌ها را برعهده دارد.

8- قابلیت نصب چراغ لاینر در فضاها و سقف‌های متفاوت

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام تهیه چراغ باید به آن توجه ویژه شود قابلیت نصب سریع و آسان است. چراغ‌های خطی معمولاً در همه فضاها چه به‌صورت روکار و چه توکار قابل نصب هستند. این چراغ‌ها در فرم‌ها و طرح‌های مختلف مانند t  و l موجود است. تنوع بالا در انواع مختلف چراغ لاینر، شما را قادر می‌کند چراغ لاینری را انتخاب کنید که در فضای موردنظر شما به‌راحتی قابل نصب باشد.

9- قیمت

قیمت هر کالا، یکی از فاکتورهای اصلی خرید است. بهتر است در هنگام خرید خود کیفیت و قیمت را در کنار یکدیگر در نظر بگیرید. اگر تنها به دنبال جنس ارزان باشید و به کاربرد و مرغوبیت آن توجه نکنید ممکن است جنس بی‌کیفیتی نصیب شما گردد. قیمت مناسب و کیفیت بالا از ویژگی‌های محصولات صنعت نور است. 

10- قطعات باکیفیت

مهم‌ترین قسمت‌های یک چراغ لاینر شامل؛ ال‌ای‌دی، ماژول‌ها و درایورها هستند که جنس و کیفیت آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در فروشگاه اینترنتی صنعت نور، سعی شده است قطعات عنوان شده است با بهترین کیفیت، طبق استانداردهای جهانی تهیه و به کار برده شود. علاوه بر موارد 10 گانه ذکر‌شده، از دیگر فاکتورهای بسیار مهم چراغ‌های خطی داشتن نور یکنواخت است. منظور از نور یکنواخت نوری فاقد درخشش و لکه‌های سیاه است.

در این مقاله به بررسی به‌روزترین و علمی‌ترین نکات در مورد چراغ لاینر و ویژگی‌هایی که در هنگام خرید توجه به آن‌ها ضروری است به طور کاملا اجمالی پرداختیم. از این که وب‌سایت تخصصی فروشگاه اینترنتی صنعت نور، را برای کسب اطلاع و خرید در زمینه چراغ‌های خطی انتخاب کرده‌اید از شما سپاسگزاریم.

خروج از نسخه موبایل