۵ دلیل استفاده از چراغ خطی برای زیبایی منزل

چراغ خطی یکی دیگر از ابزار‌های روشنایی است که علاوه بر تأمین نور، تمامی نیاز‌های یک دکوراسیون شیک و فوق‌العاده را برآورده می‌کند و امروزه استفاده از چراغ خطی، یکی از الزامات مهم نورپردازی محیط به شمار می‌رود. از چراغ خطی بیشتر برای جذاب کردن فضای راهرو استفاده می‌شود و حتی در بسیاری از اماکن، جنبه‌ی دکوراتیو خواهد داشت.

به‌منظور تهیه نور خطی و انواع لاین‌ها، وب‌سایت فروشگاه اینترنتی صنعت نور، تمامی امکانات لازم را برای شما فراهم کرده و همچنین می‌توانید موارد مورد نیازتان را سفارش دهید. در این مقاله قصد داریم انواع مختلف چراغ خطی و مزایا و دلایل مهم استفاده از آن‌ها برای زیبایی منزل را بررسی کنیم. همچنین نسبت به مصرف انرژی، چراغ خطی به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که در ادامه به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

انواع مختلف چراغ خطی و کاربرد آن‌ها

چراغ خطی توکار

 قبل از خرید چراغ خطی توکار، توجه داشته باشید که تمام نکات مربوط به نصب آن را رعایت کنید، برای مثال، سقف‌های کاذب گزینه‌ی مناسبی برای استفاده از این چراغ‌ها هستند‌‌، بنابراین قبل از خرید، اندازه و ابعاد و نحوه‌ی نصب آن‌ها را بررسی کنید.

این چراغ‌ها معمولا به‌صورت مستطیلی طراحی می‌شوند و برای روشنایی فضا‌های تجاری و اداری نیز کاربرد دارند، علاوه بر آن، می‌توانید شدت روشنایی آن را مشخص کنید.

فضاهای اداری و مخصوصا قسمت انباری هر بخشی از محیط شرکت، از جمله پرکاربردترین جاهایی است که افراد زیادی روزانه در آن‌ها رفت‌وآمد می‌کنند و نورهای خطی نیز در عملکرد بهتر افراد تأثیرگذار است. پس از آن، بیمارستان‌ها و محیط‌های آموزشی نیز از داشتن چراغ‌های ال‌ای‌دی برخوردارند.

چراغ خطی روکار

برای نصب چراغ خطی روکار، تغییری در سقف ایجاد نخواهد شد، به همین دلیل این چراغ‌ها بیشتر روی ساختمان‌هایی که قدیمی‌تر هستند نصب می‌شوند. پس اگر در سقف ساختمان شما، امکان ایجاد حفره یا برش وجود ندارد، استفاده از چراغ خطی روکار را به شما پیشنهاد می‌دهیم تا زیبایی فضا را دوچندان کنید.

چراغ خطی آویز

برای نصب این مدل چراغ آویز باید نکات مهمی از جمله طول مناسب آن، اندازه‌ی سایر وسایل و محل قرارگیری آن را رعایت کنید. قبل از خرید چراغ خطی آویز، باید وسایل تزئینی محیط اطراف را تجزیه‌وتحلیل کنید و مدلی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی با آن‌ها را داشته باشد. از چراغ خطی آویز بیشتر در جاهایی مانند سالن نشیمن یا اتاق استفاده می‌شود، علاوه‌برآن در قسمت حیاط نیز، نصب این چراغ‌ها برای مهمان‌ها ایده‌ی جالبی است.

چرا امروزه در ساخت خانه‌ها و ساختمان‌های مدرن، استفاده از چراغ خطی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است؟

استفاده از چراغ‌های ال‌ای‌دی خطی، در انواع و اندازه‌های گوناگون، می‌‌توانند مصرف انرژی کمتری را به همراه داشته باشند که در مصرف برق صرفه‌جویی خواهد شد. این چراغ‌ها متناسب با هر سلیقه‌ای هستند و به اشکال مختلف قابل نصب هستند، حتی از آن‌ها می‌توان به‌عنوان یک المان دکوراتیو در کنار سایر چراغ‌ها استفاده کرد.

چراغ خطی معمولا طول عمر بالایی دارد و قابل تعمیر است، پس به‌راحتی می‌توانید از طریق ماژول‌های ال‌ای‌دی، شار نوری این چراغ‌ها را افزایش دهید. در حال حاضر با تبعیت از استانداردهای جهانی، اغلب شرکت‌ها اقدام به ساخت چراغ‌های کم‌مصرف و سازگار با طبیعت می‌کنند.

چرا هر خانواده ی مدرن برای زیبایی منزل خود از چراغ خطی استفاده می‌کند؟

۱- تنوع و کاربرد زیاد

از چراغ خطی می‌توان در تمام قسمت‌های خانه استفاده کرد و متناسب با دکوراسیون خود، اقدام به خرید بهترین گزینه کنید، حتی می‌توانید انواع مدل آن را در فروشگاه‌های مختلف بیابید و سفارش دهید. به دلیل تنوع بالای آن‌ها، می‌توانید در انتخاب رنگ و نحوه‌ی نصب آن‌ها، سلیقه‌ی خود را دخالت دهید.

۲- نوردهی یکدست و زیبا

به‌جای استفاده از چراغ‌های فلورسنت، می‌توانید از چراغ خطی استفاده کنید و پخش نور بسیار متفاوتی را تجربه کنید. چراغ‌های ال‌ای‌دی از جمله مواردی هستند که با ترکیب رنگ نور آن در قسمت‌های مختلف، جلوه‌ی خیره‌کننده‌ای را به فضای شما می‌بخشد.

۳- ایجاد هارمونی

برای ایجاد فضایی گیرا و دلنشین، نورپردازی خطی، بهترین راه‌حل است، چرا که در هماهنگ‌سازی سایر وسایل و دکور، نقش مهمی را ایفا می‌کند و می‌تواند تکمیل‌کننده‌ی دکوراسیون شما باشد و زیبایی محیط را به حداکثر خود برساند.

۴- مقرون‌به‌صرفه

چراغ خطی بیشترین بازدهی و کمترین میزان گرما را دارد، به همین دلیل علاوه بر دکوراسیون داخلی منزل، در فضاهای شهری نیز استفاده می‌شود. این لامپ‌های ال‌ای‌دی به دلیل اینکه پرتوهایی مانند مادون‌قرمز و فرابنفش از خود ساطع نمی‌کنند نیز، سلامتی انسان را به خطر نمی‌اندازند.

۵- داشتن عمر نسبتاً زیاد

زمانی که اقدام به خرید می‌کنید، این لامپ‌ها به دلیل کاربرد و تکنولوژی خود، طول عمر نسبتا بالایی خواهند داشت. اما درعین‌حال، آسیب‌های مختلفی ممکن است آن‌ها را تهدید کند و منجر به خرابی آن‌ها شود.

چراغ خطی از سه بخش تشکیل شده که عبارت‌اند از:

۱- بدنه که از جنس آلومینیوم است.

۲- دیفیوزر که مسئول پخش یکنواخت نور است.

۳- منبع نور که اندازه و شدت نور را مشخص می‌کند.

هنگام خرید چراغ لاینی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای داشتن چراغ‌های خطی بادوام، برند و اعتبار محصول حرف اول را می‌زند و این نکته را به شما یادآوری می‌کند که خرید محصول باکیفیت، نمونه‌ای از یک سرمایه‌گذاری موفق است. داشتن گارانتی، یکدیگر از فاکتور‌های اصلی هنگام خرید محسوب می‌شود و در واقع نشان‌دهنده‌ی کیفیت بالای محصول است.

هدف از تهیه‌ی چراغ خطی، نورپردازی خطی است که طرف‌داران بسیاری پیدا کرده و روشنایی منحصربه‌فردی را به دکوراسیون منزل شما خواهد داد، این نورپردازی در اشکال مختلف قابل دیدن است و می‌تواند تجربه‌ی متفاوتی را برایتان به ارمغان آورد. در ابتدا، نوع تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها را مقایسه کنید و سعی کنید نسبت به فضا و کاربرد آن‌ها، بهترین را انتخاب کنید. بنابراین، با استفاده از نکات فوق می‌توانید در هنگام خرید و نصب چراغ لاینی، توجه بیشتری داشته باشید و محیطی آرام‌‌بخش و زیبا را برای خود فراهم کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی چراغ‌های خطی، کاربرد و مزایای استفاده از آن‌ها در مکان‌های دیگر، با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سؤالات خود را بپرسید.

خروج از نسخه موبایل