8 مزایای دوست داشتنی ریسه نوری

ریسه نوری

ریسه نوری دنیای روشنایی را به شکلی متفاوت و جذاب متحول کرده است. مدت‌هاست که ریسه نوری به دلیل مزیت‌های بسیار بالایی که دارد، محبوب شده و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع از این ریسه‌ها می‌توان به عنوان یکی از فناوری‌های امروزی نام برد که از یک برد مدار انعطاف‌پذیر LED ساخته می‌شود. ریسه نوری روی هر سطحی برای افزایش روشنایی می‌تواند نصب شده و مورد استفاده قرار گیرد. این نوع از ریسه‌ها را در طیف وسیعی از رنگ‌ها و درخشندگی‌های متفاوت می‌توانید در اختیار داشته و از آن‌ها بهره‌مند شوید. در ادامه به مزیت‌های ریسه‌های نوری پرداخته‌ایم تا بتوانید با آگاهی بیشتر تصمیم‌گیری کنید.

8 مزیت استفاده از ریسه نوری

استفاده از ریسه نوری مزایای بسیار زیادی داشته که هرکدام از آن‌ها می‌تواند برای کاربردی خاص و منحصربه‌فرد حائز اهمیت باشد.

1- قابلیت تنظیم

این ریسه‌های LED قابلیت تنظیم بسیار بالا و راحتی دارند که آن‌ها را تبدیل به یکی از دوست داشتنی‌ترین تجهیزات نورپردازی موجود کرده است. ریسه نوری را می‌توانید به هر اندازه که به آن نیاز دارید، به راحتی برش داده و مورد استفاده قرار دهید. بعد از برش نیازی به مداربندی و… برای روشن کردن آن‌ نداشته و همان لحظه قابل استفاده است. این قابلیت تنظیم سریع و راحت بودن ریسه‌ها موجب شده تا افرادی که با ابزارها و اینگونه کارها آشنایی ندارند نیز بدون مشکلی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

2- انعطاف‌پذیری

مزیت اصلی این ریسه‌ها انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها است. ریسه نوری را برخلاف دیگر لامپ‌ها می‌توانید به شکلی منحنی، قلبی و… درآورده و حتی در گوشه‌های مورد نیاز نیز استفاده کنید. این ریسه‌ها به صورت عمودی قابلیت خم شدن تا 90 درجه را داشته و دست شما را در استفاده و حتی تزیین فضا باز می‌گذارد. انعطاف‌پذیری یکی از مزیت‌های محبوب ریسه‌های LED است که بی‌نهایت گزینه و موارد استفاده را برای شما به ارمغان می‌آورد.

ال ای دی

3- تنوع رنگی بالا

قطعاً تنوع رنگ یکی از مواردی است که کاربران به دنبال آن هستند. LED ریسه نوری دارای تنوع رنگی بسیار بالایی است که قابلیت تنظیم و کنترل کردن نیز دارد. این تنوع رنگی به شما اجازه می‌دهد که آن را متناسب با دکوراسیون و رنگی مورد نیاز، خریداری کنید. حتی می‌توانید رنگ‌های متفاوتی از ریسه‌ها را با یکدیگر به صورت ترکیبی و در کنار یکدیگر استفاده کنید و ظاهری بسیار جذاب را به فضای خود هدیه کنید و از آن لذت ببرید.

4- ضخامت نازک

از دیگر ویژگی‌های ریسه نوری که آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین لامپ‌های مورد استفاده کرده، به نازک بودن آن می‌باشد. ضخامت ریسه‌ها بسیار کم بوده و به کاربر اجازه می‌دهد تا آن در محدودترین و باریک‌ترین مناطق نیز نصب شود. یکی دیگر از مزایای نازک بودن ریسه‌های LED این است که به راحتی می‌توان آن را از نظرها پنهان کرد. در واقع می‌توان ریسه نوری را به نحوی استفاده کرد که مشخص نبوده و تنها از نور آن بهره‌مند شد.

5- نصب آسان

برای نصب ریسه نوری به ابزارهای خاص یا مهارت منحصربه‌فردی نیاز ندارید. بلکه با ابتدایی‌ترین دانش و اطلاعات می‌توانید آن‌ها را نصب کنید. در قسمت پشتی ریسه‌ها یک نوار بسیار با دوام وجود دارد که امکان نصب ریسه را به سطوح مختلف فراهم می‌کند و این می‌تواند یکی از مهم‌ترین دلایلی باشد که شما را برای خرید و استفاده از ریسه نوری ترغیب می‌کند. به یاد داشته باشید که ریسه‌ها قابلیت نصب مجدد را نیز دارند و می‌توانید آن‌ها را به هر دلیلی جابه‌جا کنید.

6- مقاومت و امنیت بالا

یکی از مواردی که همواره برای کاربران دغدغه بوده است، میزان خطر و آسیب‌پذیری چراغ‌ها است. ریسه نوری LED در برطرف کردن این نگرانی‌ها بسیار مؤثر عمل کرده است. ضمن اینکه این ریسه‌ها دارای رتبه‌بندی IP65 و IP68 هستند. بنابراین در برابر گردوغبار و همچنین آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. این امنیت و دوام بالا به شما این اجازه را می‌دهد تا برای مدت‌های طولانی بدون مشکلی از ریسه‌های مورد علاقه خود استفاده کنید.

7- انرژی کارآمد

ریسه نوری LED تا 75 درصد انرژی کمتری نسبت به لامپ‌های رشته‌ای و تا 50 درصد کمتر از چراغ‌های CFL مصرف می‌کند. بنابراین این ریسه‌ها به یک منبع روشنایی و گزینه‌ای ایده‌آل و عالی برای بهره‌مند شدن از انرژی است که بسیار مقرون به صرفه نیز هستند. البته مصرف کم انرژی علاوه‌بر به صرفه بودن در حفظ محیط زیست نیز کارآمد است و در واقع می‌توان ریسه نوری را دوستدار محیط زیست دانست و با خیالی آسوده از آن‌ها استفاده کرد.

8- هزینه کمتر و طول عمر بالا

این ریسه‌ها در کنار زیبایی بسیار بالایی که به فضای شما هدیه می‌کنند، قیمتی بسیار مناسب دارند که به کاربران اجازه می‌دهد تا مقدار زیادی از آن‌ها تهیه کرده و برای مناطق مختلف مورد استفاده قرار دهند. ضمن اینکه ریسه نوری LED طول عمر مفید بسیار بالایی داشته و سال‌ها برای شما کار خواهند کرد.

نکات تکمیلی در مورد ریسه نوری

همان‌طور که اشاره کردیم مزیت‌های بسیاری از جمله تولید حرارت و دمای پایین، کیفیت بسیار بالا در تولید نور، تولید و انتشار بسیار پایین اشعه UV، پراکندگی و انتشار بهتر نور، روشنایی سریع، قابلیت کم یا زیاد شدن شدت نور برای ریسه نوری وجود دارد که موجب محبوبیت بالای آن‌ها شده است. در واقع دوران استفاده‌های محدود از لامپ‌ها که تنوع رنگی بسیار پایینی نیز داشتند، گذشته و این روزها شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌های کم و مصرف انرژی بسیار پایین بهترین ریسه نوری را برای خود تهیه کنید.

مجموعه‌ای از ریسه‌های نوری با رنگ‌های دلخواه را می‌توانید برای فضای خود مانند دفتر کار، شرکت، منزل، اتاق خواب و… تهیه کرده و به تخیل خود اجازه دهید که فضایی بسیار زیبا را خلق کند. قطعاً با استفاده‌های خلاقانه از این ریسه‌های نواری شگفت‌زده شده و اشتیاق بیشتری برای ماندن و لذت بردن از فضای خود خواهید داشت. ریسه نوری LED با قابلیت‌های تنظیم و کنترل بسیار بالایی که در نصب انتشار نور دارند، می‌توانند شخصی‌سازی نیز شوند. بدین معنی که می‌توانید در زمان‌های مختلف یا ساعات متفاوت از شبانه‌روز از آن‌ها استفاده‌های متفاوتی داشته باشید و این خارق‌العاده است. برای مشاهده بیشتر انواع ریسه‌های نوری می‌توانید به سایت صنعت نور مراجعه فرمایید. 

خروج از نسخه موبایل