10 مزایای خانه هوشمند نسب به خانه معمولی !

ما در این مقاله به مزایای خانه هوشمند پرداخته ایم و سعی کرده ایم به تمام سوالات شما در ارتباط با هوشمند سازی منزل پاسخ دهیم. زندگی ما در دوره‌ای است که پیشرفت‌های بشر نسبت به سال‌های گذشته، چندین برابر شده است. پیشرفت در تولید وسایل منزل و همچنین وسایل ارتباطی، از جمله این پیشرفت‌ها است. مقاله‌ای که هم‌اکنون در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی صنعت نور مطالعه می‌کنید، در مورد یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های بشر به نام خانه هوشمند است.

 مزایای خانه هوشمند آن‌قدر زیاد است که باعث شده است از همان ابتدای معرفی این فناوری، توجه افراد زیادی را به سمت خود جلب کند. به دنبال این توجه و علاقه، بسیاری از افراد در سراسر جهان تمایل و علاقه زیادی به هوشمندسازی ساختمان و تبدیل محیط زندگی خود به خانه هوشمند کردند.

خانه هوشمند چه نوع خانه‌هایی و با چه ویژگی‌هایی را در بر می‌گیرد؟

خانه هوشمند، اصطلاحی است که برای خانه‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته به کار برده می‌شود. اساسی‌ترین ویژگی این منازل، بهره‌مندی از فناوری‌هایی است که زندگی را آسان‌تر می‌کند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به کنترل از راه دور وسایل اشاره کرد. ساخت همچنین منازلی، به هزینه فراوان نیاز دارد. درعین‌حال می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که در آینده مزایای زیادی داشته باشد. در زیر، مهم‌ترین مزایای خانه هوشمند را با هم بررسی می‌کنیم.

افزایش امنیت یکی از کلیدی‌ترین مزایای خانه هوشمند

افزایش امنیت جزو فاکتورهای اصلی یک‌خانه هوشمند به‌حساب می‌آید. این قابلیت از مهم‌ترین مزایای خانه هوشمند نسبت به خانه معمولی است. طی عملکرد هوشمندسازی منزل، ارتباطی مهم بین دوربین‌های مداربسته و سنسورهای موجود بر روی درب و پنجره ایجاد می‌شود. دوربین، چهره افراد را شناسایی کرده و به درب دستور می‌دهد باز شود و یا بسته بماند. شما قادر خواهید بود این ویژگی را حتی زمانی که در منزل نیستید، کنترل نمایید. همچنین این کنترل از راه دور، به‌وسیله اینترنت امکان‌پذیر می‌شود.

قابلیت مدیریت وسایل از طریق تلفن همراه

افراد می‌توانند پس از آموزش‌هایی که در مورد چگونگی کنترل وسایل خانه می‌بینند، از آن استفاده کنند. کنترل وسایل از طریق تلفن همراه، فقط در فاصله محدودی از وسیله امکان‌پذیر نیست. بلکه بهترین مشخصه این ویژگی، این است که کنترل از هر فاصله‌ای امکان‌پذیر است. این مؤلفه نیز جزو مزایای خانه هوشمند به شمار می‌رود و امکان ایجاد آرامی و آسایش در منزل را فراهم می‌کند.

با استفاده از این قابلیت که یکی از ایده‌آل‌ترین مزایای خانه هوشمند به شمار می‌رود، قادر خواهید بود که تمام وسایل هوشمند منزل اعم از گاز، دوربین‌های مداربسته، چراغ‌ها و حتی پرده‌ها را نیز به‌راحتی کنترل نمایید.

کاهش مصرف انرژی

امروزه مصرف بی‌رویه انرژی در کشور ما، به میزان قابل‌توجهی افزایش‌یافته است. اینکه یک کشور بتواند از خانه‌های هوشمند برخوردار شود، می‌تواند یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن سرزمین باشد. یکی از مهم‌ترین مزایای خانه هوشمند برای هر کشور، کاهش مصرف انرژی است. اینکه یک‌خانه از وسایل هوشمند برخوردار باشد، می‌تواند بزرگ‌ترین کمک را در جلوگیری از هدررفت انرژی داشته باشد.

به این موضوع فکر کنید که اگر در هنگام خروج از اتاق فراموش کنید که چراغ را خاموش کرده و خانه را ترک کنید، چه مقدار انرژی مضاعف مصرف خواهد شد! این مصرف برق می‌تواند در صورت استفاده از سیستم‌های روشنایی هوشمند، تا حد چشمگیری کاهش یابد. یا اینکه چه مقدار انرژی در طی سال به دلیل عدم توجه به دمای منزل، اتلاف می‌شود. درحالی‌که این اتلاف می‌تواند در صورت بهره‌مندی منزل شما از ترموستات هوشمند، در دمای معینی ثابت باقی بماند.

قابلیت کنترل از راه دور

اینکه بتوانید تمام وسایل هوشمند منزل را با تلفن همراه مدیریت کنید، یکی از مزایای خانه هوشمند است. اما علاوه بر این موارد، این امکان وجود دارد که حتی در هنگام خروج از منزل نیز، کارکرد وسایل را کنترل نمایید. در صورت داشتن خانه هوشمند می‌توانید از این قابلیت بهره‌مند شوید که با اتصال تلفن همراه خود به شبکه اینترنت، وسایل موجود در آن را کنترل کنید. این قابلیت حتی درصورتی‌که کیلومترها از منزلتان فاصله داشته‌اید نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

آبیاری هوشمند

اینکه گیاهان به طور پیش‌فرض و طبق برنامه‌ای از پیش تعیین شده آبیاری شوند، به یکی از مزایای خانه هوشمند تبدیل شده است. در صورت بهره‌مندی منزل شما از سیستم آبیاری هوشمند، کارتان بسیار آسان می‌شود. تنها کاری که شما باید برای آبیاری گیاهان انجام دهید، این است که یک برنامه تنظیم کنید. در این سیستم آبیاری که از مزیت‌های خانه هوشمند است، گیاهان طبق برنامه‌ای که شما تنظیم کرده‌اید آبیاری می‌شوند.

ثبت ورود و خروج افراد

این مورد یکی از قابلیت‌های امنیتی خانه هوشمند است. این ویژگی به‌قدری از اهمیت برخوردار است که حتی در ادارات هوشمند و پیشرفته نیز از آن استفاده می‌کنند. اینکه بتوانید ورود و خروج افراد از منزل و یا ادارات را ثبت کنید، یکی از مزایای خانه هوشمند است. این قابلیت در ادارات و در هنگامی که مشکلی پیش می‌آید، می‌تواند برای کمک به شناسایی افراد که در آن لحظه حضور داشتند استفاده شود.

این قابلیت منحصربه‌فرد از مزایای خانه هوشمند که بسیار مهم است، می‌تواند برای کارهای متفاوتی مورداستفاده قرار گیرد. درواقع سیستم امنیتی چهره و زمان ورود افراد را ثبت کرده و آن‌ها را بر روی مانیتور نمایش می‌دهد. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که با بهره‌مندی از این سیستم از آن برخوردار می‌شوید، قایبلیت برقراری ارتباط به صورت آنلاین و انترنتی به مهمانان و دوستانمان است.

سنسور موجود بر روی درب و پنجره

از یکی از مهم‌ترین مزایای خانه هوشمند، می‌توان به داشتن سنسور امنیتی بر روی در و پنجره اشاره کرد. این سنسورها امنیت بسیار بالایی دارند و در صورت ورود افراد غریبه، شروع به آژیر زدن می‌کنند. ممکن است برخی افراد برای جلوگیری از سرقت منزلشان، از دوربین مداربسته استفاده کنند. استفاده از دوربین مداربسته اصلا گزینه مناسبی نیست. چرا که جلوی ورود سارقان به منزل را نگرفته و شما را از ورود آن‌ها مطلع نمی‌کنند. دوربین‌های مداربسته فقط این امکان را به شما می‌دهند که چهره سارقان را شناسایی کنید.

قطعا خود شما با مطالعه این بند از مقاله، متوجه شدید که استفاده از کدام یک از موارد ذکر شده بهتر است. آیا سنسورهای درب و پنجره، قابلیت بیشتری برای جلوگیری از به سرقت رفتن وسایل منزل دارند یا دوربین‌های مداربسته؟!

پرده هوشمند

یکی دیگر از مزایای خانه هوشمند، پرده هوشمند آن است. خانه‌های هوشمند از پرده‌ای با قابلیت کنترل از راه دور نیز برخوردار هستند. این پرده‌ها به دلیل برخورداری از سنسورهای نوری این امکان را فراهم می‌کنند که در فصول سرد سال در شرایطی که هوا گرم است، کنار برود تا فضای منزل از نور آفتاب بهره‌مند شود.

کنترل بر روی روشنایی منزل

کنترل روشنایی منزل یکی از جالب‌ترین مزایای خانه هوشمند است. بسیاری از افراد، خانه‌های هوشمند را با این ویژگی می‌شناسند. شما می‌توانید با بهره‌مندی از این مشخصه در خانه‌های هوشمند، آن‌ها را بر اساس برنامه‌های خود، زمان بندی کنید تا در تایم معینی روشن و یا خاموش شوند. حتی این امکان وجود دارد که در صورت فراموشی خاموش‌کردن لامپ منزل و خروج از منزل، با اتصال به اینترنت و استفاده از اپ مخصوص، آن‌ها را خاموش نمایید.

بهره‌مندی از ترموستات هوشمند

خانه‌های هوشمند دارای یک ویژگی قابل‌تأمل هستند. این ویژگی، برخورداری آن‌ها از ترموستات هوشمند است. ترموستات هوشمند، وظیفه تنظیم هوای محیط را بر عهده دارد. این مورد یکی از مهم‌ترین مزایای خانه هوشمند است. در این شرایط شما می‌توانید در هرجایی از شهر که بودید، این دستگاه را کنترل کنید. به‌علاوه می‌توانید از میزان مصرف انرژی آن آگاهی یافته و بر اساس آن، ساعات کارکرد آن را تغییر دهید.

با مروری کوچک بر مطالب این مقاله، می‌توانیم این موضوع را دریابیم که خانه‌های هوشمند دارای مزایای بسیاری هستند. این مزیت‌ها به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌های گوناگون به وجود می‌آیند. درصورتی‌که قصد هوشمندسازی منزل خود را دارید، می‌توانید هر یک از این سیستم‌ها و بسیاری از سیستم‌های دیگر که در اینجا ذکر نشده است را به لیست خود اضافه و یا حذف کنید. در صورت داشتن هرگونه سؤالی در مورد ویژگی‌ها و مزایای خانه هوشمند، با پشتیبان وب‌سایت فروشگاه اینترنتی صنعت نور در ارتباط باشید.

خروج از نسخه موبایل