انواع ریسه نوری برای نورپردازی و کاربرد آن‌ها

انواه ریسه‌های نوری

این روزها ریسه‌های نوری در کانون توجهات هستند و کاربردهای زیادی دارند. ریسه نوری انواع مختلفی داشته و هرکدام از آن‌ها می‌توانند نیازهای متفاوتی را برطرف کنند. با ورود ریسه‌های نوری به صنعت نورپردازی، تحولات جذابی به وقوع پیوسته و همه روزه شاهد خلاقیت‌های بیشتری با استفاده از ریسه‌های نوری هستیم. برای اینکه بتوانید انتخابی صحیح داشته و از ریسه‌های نوری خود به درستی استفاده کنید، اولین گام شناخت انواع ریسه است. ریسه‌ها مدل‌های متنوعی داشته که در ادامه به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

ریسه فلکس

انواع ریسه نوری

ریسه‌ها را براساس ویژگی‌های مختلفی می‌توان دسته‌بندی کرد، اما به صورت کلی و از نظر ساختاری می‌توان تقسیم بندی زیر را برای انواع ریسه‌ها در نظر گرفت:

1- ریسه‌های قدیمی

این ریسه‌ها را عمدتا در اندازه‌های یک متری می‌توانید تهیه کنید، اما از آن‌ها اندازه‌های بزرگتر نیز در دسترس است. این ریسه‌ها به سرعت گرم شده و درجه حرارت بالایی دارند، به همین دلیل مصرف انرژی بالاتری نیز دارند. امروزه از این ریسه‌ها کمتر استفاده شده و آن‌ها جای خود را به انواع ریسه‌های جدیدتر داده‌اند.

2- ریسه فلکس شلنگی

یکی از انواع ریسه که طرفداران بسیاری داشته و از محبوبیت بسیار بالایی هم دارد، ریسه‌های فلکسی شلنگی است. نور متناوب این نوع ریسه‌ها باعث می‌شود که تابش آن‌ها به صورت یکپارچه باشد. همچنین ضخامت نازک این نوع ریسه، موجب استفاده‌ی آن در فضاهای کوچک می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این مدل از انواع ریسه می‌توان به دوام و طول عمر بسیار بالای آن‌ها اشاره کرد. البته این ریسه‌ها در برابر آب نیز بسیار مقاوم هستند، بنابراین از آن‌ها می‌توان به راحتی در فضاهای باز نیز استفاده کرد.

3- ریسه LED شلنگی

این مدل از انواع ریسه مصرف انرژی بسیار پایینی داشته و در عین حال شدت نور و درخشندگی فوق‌العاده را برای شما به همراه دارند. از ویژگی‌های دوست داشتنی این ریسه‌ها می‌توان به تنوع رنگی آن‌ها اشاره کرد که جذابیت را برای شما به همراه آورده و به کاربران اجازه می‌دهد تا از رنگ‌های مختلفی برای نورپردازی و تزیین فضای خود بهره‌مند شوند. همان‌طور که از نام این مدل مشخص است، این مدل از انواع ریسه از LED ساخته شده و قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

4- ریسه SMD شلنگی

از دیگر انواع ریسه می‌توان به مدل SMD اشاره کرد که از بهترین مدل‌های موجود بوده و شدت نور بسیار بالایی برای کاربران دارد. این مدل از انواع ریسه نوری با وجود طول عمر بالای خود، مصرف انرژی پایینی دارند. یکی دیگر از امکاناتی که این ریسه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند، قابلیت روشن و خاموش شدن با ریموت کنترل است که آن‌ها را بسیار کاربردپذیر می‌کند.

شما می‌توانید هر اندازه که از این مدل از انواع ریسه نیاز داشتید، خریداری کرده و برای نورپردازی فضای مورد نظر خود استفاده کنید. ریسه‌های SMD شلنگی از بهترین مدل‌های موجود در بازار است که امکانات بسیاری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

5- ریسه نئون فلکسی شلنگی

از دیگر مدل‌های انواع ریسه که دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشد، به مدل نئون فلکسی شلنگی می‌توان اشاره کرد. این ریسه‌ها، نوری مانند ریسه‌های فلکسی تولید می‌کنند. بدین معنی که نور تولید شده توسط این ریسه کاملا یکپارچه و یکنواخت است و ظاهری بسیار شکیل را برای شما به همراه دارد. کاربردهای متفاوتی از این ریسه می‌توان انتظار داشت و استفاده‌های فراوانی نیز از آن می‌شود.

انواع ریسه با توجه به کاربرد

انواع ریسه با توجه به کاربرد و نوع استفاده آن‌ها نیز می‌تواند دسته‌بندی محنصربه‌فردی برای خود داشته باشد. که در ادامه به بررسی این دسته‌بندی نیز پرداخته‌ایم:

ریسه نئون فلکسی

همانطور که اشاره کردیم که این ریسه‌ها نوری یکنواخت تولید می‌کنند، به همین دلیل از محبوب‌ترین و پرکاربردترین انواع ریسه موجود در بازارهای جهانی هستند. از این ریسه‌ها برای طراحی و تولید تابلوها و بنرهای تبلیغاتی استفاده می‌شود. دوام بسیار بالای این مدل از ریسه‌ها موجب شده تا از آن‌ها در فضاهای باز کاربردپذیری بالایی داشته باشند. از دیگر کاربردهای این مدل می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • نورپردازی‌های داخلی ساختمان‌ها
  • نورپردازی‌های مخفی برای دکوراسیون‌های داخلی
  • نورپردازی و تزیین رستوران، کافی‌شاپ و فروشگاه‌ها
  • برای تزریق نور به قفسه‌ها مانند کتاب فروشی و کتابخانه‌ها
  • انواع تابلوهای تبلیغاتی

ریسه‌های نواری

ریسه‌‌های نواری از انواع ریسه نوری است که به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار بالای آن‌ها، کاربردهای بسیار متنوعی نیز می‌توانند داشته باشند. این ریسه‌ها از ضخامت بسیار کمی برخوردار هستند، بنابراین در فضاهای باریک نیز به راحتی قابل استفاده هستند. ضخامت کم موجب شده تا کاربردهای فراوانی برای این مدل از انواع ریسه وجود داشته باشد و محبوبیت آن نیز افزایش پیدا کند. یکی دیگر از دلایل افزایش محبوبیت ریسه‌های نواری از انواع ریسه، قابلیت تنظیم آن‌ها در اندازه‌های مورد نظر است. کاربردهای ریسه‌های نواری عبارتنداز:

  • نورپردازی برای دکوراسیو‌ن داخلی
  • نورپردازی داخلی ساختمان‌ها
  • نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها
  • استفاده در فضاهایی که دسترسی به آن‌ها برای نورپردازی مشکل است

ریسه‌های شلنگی

ریسه‌های شلنگی از نظر ساختاری به انواع ریسه نوری مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و اشکال مختلفی نیز دارند. از کاربردهای ریسه‌های شلنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نورپردازی در کابینت‌ها، سرویس بهداشتی و…
  • نورپردازی در قفسه‌های محصولات فروشگاه‌ها و مغازه‌ها
  • نورپردازی داخلی ساختمان‌ها

نکات تکمیلی برای انتخاب و خرید انواع ریسه

انتخاب و تهیه ریسه‌های نوری تا حد زیادی به نوع نیاز شما بستگی دارد. اینکه به چه میزان شدت نور نیاز دارید یا قصد دارید از آن‌ها برای فضاهای داخلی یا خارجی استفاده کنید، در انتخاب نوع ریسه‌های نوری شما تاثیرگذار خواهد بود. بنابراین قبل از اینکه برای خرید اقدام کنید نیاز خود را شناخته و در مورد انواع ریسه‌ها آگاهی لازم را بدست آورده و درنهایت برای خرید اقدام کنید.

قابلیت تنظیم، انعطاف‌پذیری ریسه و همچنین اندازه‌های متفاوت دست کاربران را برای استفاده از آن‌ها باز گذاشته و خیال آن‌ها را آسوده کرده است. در واقع برخی از مدل‌ها وجود دارند که شما می‌توانید به راحتی به هر اندازه که نیاز دارید برش داده و از آن استفاده کنید، بدون اینکه به ابزار یا دانش فنی خاصی نیاز داشته باشید. برای تهیه انواع ریسه مورد نیاز خود میتوانید به سایت صنعت نور مراجعه فرمایید.

خروج از نسخه موبایل