سیستم روشنایی هوشمند و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید.

سیستم هوشمند

این روزها سیستم روشنایی هوشمند برای خانه و ساختمان‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته و همه روزه به طرفداران آن نیز افزوده می‌شود. این سیستم هوشمند علاوه بر جذابیت، راحتی را نیز برای افراد به ارمغان آورده و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا یک سیستم روشنایی اتوماتیک در اختیار داشته باشند. در دکوراسیون داخلی و همچنین نمای ساختمان، نورپردازی اهمیت بسیار بالایی دارد که دلایل متعددی نیز برای آن وجود دارد. اما امروز قصد داریم بیشتر به سیستم نورپردازی و روشنایی هوشمند و نکات مهمی که برای آن نیاز دارید، بپردازیم. برای مشاهده ابزارآلات می‌توانید به سایت صنعت نور مراجعه کنید. 

سیستم روشنایی هوشمند و مزایای آن

سیستم روشنایی هوشمند تغییرات مهمی و اساسی را برای منزل، شرکت، محل کار و هر مکان دیگری به همراه دارد. به لطف پیشرفت تکنولوژی شما می‌توانید کنترل اتوماتیکی روی نورپردازی محیط اطراف خود داشته باشید که تا همین چند سال قبل این کار تخیلی به نظر می‌رسید! نور و چراغ‌ها به صدا و حتی حضور شما پاسخ می‌دهند و قابلیت کنترل دارند. البته شما با تلفن همراه هوشمند خود نیز می‌توانید نورپردازی را کنترل کنید.

یکی از بهترین و جذاب‌ترین مزایای سیستم روشنایی و نورپردازی هوشمند کنترل چراغ‌های خانه با موبایل است. در واقع شما با یک گوشی موبایل می‌توانید از کیلومترها فاصله چراغ‌ها را روشن یا خاموش کنید و این یک عملکرد فوق‌العاده و هیجان‌انگیز به شمار می‌رود. از دیگر مزایای مهم این سیستم می‌توان به قابلیت کنترل مصرف انرژی آن اشاره کرد. در واقع این محصولات از LED ساخته شده‌اند که تا 75 درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. اما در برخی از سیستم‌های روشنایی هوشمند قابلیت‌هایی در نظر گرفته شده که از طریق اپلیکیشن به شما هشدار می‌دهد که مدتی است در فضا حرکتی دیده نشده، بنابراین می‌توانید لامپ این فضا را خاموش کنید.

از دیگر مزایای این سیستم می‌توان قابلیت تغییر رنگ لامپ‌ها اشاره کرد که باتوجه‌به شرایط و نیاز می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید. به عنوان مثال برای زمانی که قصد خوابیدن داشته یا نیاز به یک فضای رمانتیک برای مراسم‌های خود دارید، می‌توانید رنگ‌های مختلف و صحیحی را انتخاب کنید.

سیستم روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند خانه و ساختمان

استفاده از روشنایی هوشمند ساختمان و خانه بسیار شبیه به یکدیگر است و در واقع عملکردی یکسان دارند. سیستم روشنایی هوشمند که برای فضای خود در نظر دارید، به شبکه وای‌فای خانگی، ساختمان یا محل کار شما متصل شده و از طریق نصب یک اپلیکیشن روی گوشی موبایل خود می‌توانید از آن بهره‌مند شوید. شما می‌توانید دمای لامپ‌ها را تنظیم کرده یا به طور جداگانه رنگ آن‌ها را تغییر دهید. روشنایی هوشمند خانه و ساختمان به شما این امکان را می‌دهد تا چراغ‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که در زمانی خاص روشن یا خاموش شوند. نورپردازی هوشمند برای نمای ساختمان نیز اهمیت فراوانی دارد که برای چرایی آن به “چرا در نمای ساختمان، نورپردازی هوشمند اهمیت دارد” مراجعه فرمایید.

از مزایای سیستم روشنایی هوشمند، در زمان مسافرت می‌باشد. به این صورت که شما حتی در زمان سفر می‌توانید با کنترل لامپ‌ها و نورپردازی خانه‌ی خود، به نحوی عمل کنید که انگار در خانه حضور دارید. با این کار خطر سرقت را نیز کمتر می‌کنید. سیستم روشنایی اتوماتیک تمامی این کارها را برای شما انجام می‌دهد، بدون اینکه نیاز به اقدام پیچیده یا شرایط سختی داشته باشید.

کنترل چراغ‌های خانه و ساختمان تنها با موبایل صورت نمی‌گیرد و شما می‌توانید سیستم روشنایی خود را با صدا نیز تنظیم و کنترل کنید. در واقع شما می‌توانید با خارج شدن از منزل و خداحافظی کردن، فرمان خاموش شدن چراغ‌ها را بدهید. نورپردازی هوشمند برای دکوراسیون داخلی منزل یا ساختمان دلایل مهم دیگری نیز دارد و تنها به آسایش و راحتی شما ختم نمی‌شود.

انواع لامپ‌های هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند شامل انواع مختلفی از لامپ‌ها است که هرکدام از آن‌ها محدوده منحصربه‌فردی دارند. از لامپ‌های GLS و GU10 که دمای رنگ قابل تنظیم دارند تا لامپ‌های نواری LED منعطف و با تغییر رنگ بسیار عالی، در نمای ساختمان، نور پس‌زمینه، کابینت، کتابخانه و… می‌توانید استفاده کنید. این سیستم‌ها کاملاً تطبیق‌پذیر است و شما می‌توانید لامپ‌ها را به صورت جداگانه، گروهی و حتی تمامی چراغ‌های یک ساختمان را کنترل کنید.

هوشمندسازی روشنایی

 هوشمندسازی روشنایی کار بسیار پیچیده و سختی نبوده و از آنجایی که بیشتر لامپ‌های هوشمند دارای لامپ‌های استاندارد هستند، شما باید کلاهک مناسب سیستم خود را پیدا کرده و با لامپ موجود و اتصالات آن جایگزین کنید. در ابتدا و قبل از اقدام برای هوشمندسازی روشنایی خود بهتر است راهنمای خرید و هوشمندسازی را به طور کامل مطالعه کنید. البته توصیه می‌شود برای دریافت بهترین نتیجه با یک متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید.

اما به طور کلی نصب سیستم روشنایی هوشمند آسان است و اغلب آن‌ها با هر لامپ و سوئیچ موجود سازگاری دارند. فراموش نکنید که هر محصول دستورالعمل‌های دقیقی را برای نحوه بارگیری و عملکرد برنامه دارد که آن را به شما ارائه می‌کند تا به راحتی و درستی بتوانید بعد از نصب از آن بهره‌مند شوید. البته برای نصب این سیستم‌ها کل خانه و فضاهای بزرگ‌تر با پیچیدگی بیشتری روبرو هستید.

آیا سیستم روشنایی هوشمند برای سلامتی مفید هستند؟

تحقیقات نشان داده است که نور آبی بر سطح ملاتونین و الگوهای خواب ما تأثیر منفی دارد و همچنین نور سرد و سفید که LEDها از خود نشان می‌دهند، ریتم شبانه‌روزی خواب را دچار اختلال کرده و در طولانی‌مدت مشکلاتی در سلامتی افراد می‌توانند به وجود آورند. بنابراین شرکت‌های متعددی سیستم روشنایی هوشمند را طراحی کرده‌اند تا رنگ لامپ‌ها در طول روز، عصر و شب تغییر کنند. این کار به ما کمک می‌کند تا با رنگ‌های گرم به خواب برویم و بتوانیم یک خواب عمیق و باکیفیت شبانه داشته باشیم.

آینده سیستم روشنایی هوشمند

هوشمند شدن تنها مختص سیستم روشنایی نیست و این روزها تمامی لوازم و وسایل به سمت هوشمند شدن در حال حرکت هستند. از لامپ‌ها گرفته تا حرکت پرده‌ها همگی هوشمندسازی شده و به افراد برای یک زندگی ایده‌آل و آسان کمک می‌کنند. حال این فناوری را در کل سیستم شهری تصور کنید. چراغ‌های راهنمایی که با نزدیک شدن خودروها فعال شوند یا چراغ‌های شهری که به طور خودکار به کار خود ادامه دهند. در واقع یک آینده درخشان و پرکار در انتظار سیستم روشنایی هوشمند است و همواره تغییراتی در حال رخ دادن است.

فناوری به سمت ساده‌تر و آسان‌تر کردن زندگی در حرکت است و سیستم روشنایی هوشمند نیز یک گام کوچک در این مسیر است. برای مشاهده و یا خرید ابزار آلات و سیستم هوشمند به سایت صنعت نور مراجعه فرمایید.

خروج از نسخه موبایل