5 ابزار نور مخفی و کاربرد های آن

ابزار نور مخفی

ابزار نور مخفی یکی از ابزارهای ایجاد روشنایی در محیط است. با رشد و پیشرفت تکنولوژی، لامپ‌های مختلفی تولید می‌شود. تولیدکنندگان و متخصصان این حیطه همواره تلاش می‌کنند تا ابزارهای بهینه‌سازی شده‌ای را نسبت به قبل بسازند تا هم میزان روشنایی را افزایش دهند و هم علاوه‌برآن، با تغییرات ایجاد شده در ساختار ابزار روشنایی، در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی شود. مورد دیگری که در کنار این عوامل اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، زیبایی و جلوه بخش بودن ابزارهای روشنایی است. در بازار رقابتی امروز، نبود هرکدام از این ویژگی‌ها در محصول، می‌تواند باعث حذف از بازار شود. یکی از این موارد، ابزار نور مخفی می‌باشد. در این مقاله به بررسی پنج نوع مختلف از آن و توضیح هرکدام پرداخته شده است.

اگر قصد خرید لامپ نور مخفی دارید، پیشنهاد میکنیم حتما مقاله راهنمای خرید لامپ نور مخفی و انواع آن را مطالعه کنید.

 

ابزار نور مخفی در دکوراسیون مدرن

دنیای مدرن امروز بسیاری از چیزها را تغییر داده است. یکی از موارد تغییریافته در این روند، شیوه‌ی دکوراسیون و المان‌های به‌کاررفته در چیدمان منزل می‌باشد. مسئله مهم این است که برای زندگی در چنین زمان و شرایطی باید منطبق با ابزار و تکنیک‌های همین زمان بود. برای اینکه منزل موردنظر چیدمان مدرن داشته باشد، باید به ابزارهای نوین توجه کرد. یکی از این المان‌ها، ابزار نور مخفی است که با استفاده از آن می‌توان به محیط موردنظر جلوه داد و البته باعث آرام‌بخش بودن محیط نیز می‌باشد. برخی از انواع این ابزار، باتوجه‌به میزان نوری که می‌توانند متمرکز کنند نیز، گاهی باعث روشنایی برخی نقاط شده که در حالت عادی نقطه‌ی کور محسوب می‌شدند اما با استفاده از ابزار نور مخفی می‌توان این مشکل را برطرف کرد و محیطی دلگرم‌کننده و آرامش‌بخش و تفاوت ایجاد کرد.

  • ابزار نور مخفی نقطه‌ای

نور مخفی نقطه‌ای یکی از این ابزار می‌باشد. در این حالت لامپ‌های موردنظر به‌صورت مجزا و صرفاً در یک بخش کار گذاشته می‌شود. انتخاب بین انواع مختلفی از نور مخفی بستگی به سلیقه‌ی فرد یا افراد تصمیم‌گیرنده و البته شرایط محیط موردنظر دارد. ابزار نور مخفی نقطه‌ای کاربردهای زیادی دارد. برای مثال از کاربردهای آن، می‌توان به نورپردازی آشپزخانه اشاره کرد. در بخش‌های مختلفی از آشپزخانه، می‌توان ابزار نور مخفی نقطه‌ای را استفاده کرد. البته یکی از اصلی‌ترین مکان‌های استفاده از آن، در زیر کابینت می‌باشد. زیر کابینت، بخشی است که تقریباً نقطه‌ی کور محسوب شده و نور کمی به آنجا می‌رسد. به همین علت استفاده از ابزار نور مخفی نقطه‌ای در این بخش بسیار کاربردی است. تابش حاصل از پرتو نور حاصل این نوع لامپ، به‌صورت جالبی روی سطح موردنظر پخش می‌شود.

  • ابزار نور مخفی نواری

اغلب این لامپ‌ها به میزان چراغ‌های ال‌ای‌دی، روشنایی ندارند، اما به‌هرحال می‌توانند تا حدی روشنایی ایجاد کنند. نوع دیگری از ابزار نور مخفی، ابزار نور مخفی نواری است. برخلاف نور مخفی نقطه‌ای، این نوع از ابزار روشنایی، به‌صورت نوار می‌باشد و نور حاصل از آن‌ها به‌صورت تکی نیست، بلکه به‌صورت مجموعه‌ای از نور‌های منتشر شده است. بیشتر این نوع لامپ‌ها، تقریباً نور متمرکزی ایجاد می‌کنند. این نوع از لامپ نیز دارای انواع مختلفی هستند و یک پوستهٔ بیرونی نیمه شفاف دارد که لامپ در پشت آن قرار می‌گیرد و باعث انتشار غیرمستقیم نور و یا همان محو شدن نور می‌شود.

  • ابزار نور مخفی رنگی

رنگ و نور‌های مخفی در دکوراسیون اهمیت زیادی دارند. چرا که می‌توانند فضای اطراف را تحت‌تأثیر قرار دهند. ابزار نور مخفی رنگی، نوعی از نور مخفی است که علاوه بر روشن‌کردن محیط، باعث ایجاد رنگ‌های مختلف در آن فضا می‌شود. این ابزار نور مخفی در مکان‌های خاصی مثل ویترین‌های مغازه‌ها، فروشگاه و فضای عمومی پاساژها بسیار کاربرد دارد. چرا که در آن محیط برای بهتر دیده‌شدن اجناس، نور زیادی استفاده می‌شود. این نور زیاد به‌نوعی، تبلیغ نیز محسوب شده، چرا که باعث افزایش فروش خواهد شد. با استفاده از ابزار نور مخفی رنگی می‌توان باتوجه‌به تم انتخاب شده، فضای موردنظر را یکپارچه کرد و این یکپارچگی می‌تواند جلوه بخش نیز باشد.

  • ابزار نور مخفی برای نمای ساختمان

علاوه بر کاربرد ابزار نور مخفی در محیط داخلی، این وسیله در ایجاد روشنایی در محیط خارجی و نمای ساختمان نیز استفاده می‌شود. برخی از سازندگان ساختمان، تصمیم می‌گیرند که در نمای سازه‌ی خود، از این ابزار استفاده کنند تا علاوه بر ایجاد روشنایی در محیط بیرونی، بتوان بر جذابیت نما نیز افزود.

شاید برای برخی افراد این روش استفاده ابزار نور مخفی، چندان کاربردی نباشد. اما این‌طور نیست و می‌توان با استفاده از نور مخفی در نمای ساختمان، به فروش سریع‌تر واحدهای آن کمک کرد. البته در این حالت باید به نحوه و مکان نصب لامپ‌ها دقت شود تا در مقابل تابش نور خورشید و یا باران، دچار آسیب نشوند.

  • ابزار نور مخفی طرح‌دار

نوع دیگری از ابزار نور مخفی، نور مخفی طرح‌دار است. البته خود این لامپ‌ها به‌صورت طرح‌دار تولید نمی‌شوند بلکه می‌توان از نوع منحنی آن‌ها در زیر طرح موردنظر استفاده کرد. بعدازاین کار، زیر طرح موردنظر نورانی شده و جذابیت زیادی به محیط می‌دهد.

نصب این نوع از ابزار روشنایی، زمان بیشتری می‌گیرد. چرا که به‌هرحال جزئیات طرح‌ها نسبت به نصب در حالت عادی بیشتر است. نور مخفی طرح‌دار می‌تواند بر روی سطح سقف و یا دیوار کار گذاشته شود و محیط مدنظر را منحصربه‌فرد کند. برای انتخاب طرح مناسب باید از متخصصان طراحی داخلی کمک گرفت. چرا که انتخاب طرحی نه‌چندان جذاب، می‌تواند جلوه‌ی محیط را کاهش دهد.

شما می‌توانید انواع ابزار و لامپ‌های نقطه‌ای و نور مخفی را از فروشگاه صنعت نور تهیه کنید.

 

انتخاب بهترین نوع ابزار نور مخفی

طبق مطالب بیان شده، برای ایجاد محیطی مدرن و دلنشین لازم است تا از ابزارهای جدیدی استفاده شود. یکی از این ابزارها انواع نور مخفی می‌باشد. انتخاب بهترین نوع از نورهای مخفی از بین موارد توضیح داده شده، بستگی به عوامل متعددی دارد. عواملی مثل، سلیقهٔ افراد، نوع پروژه و مکان موردنظر. در خیلی از موارد، بهترین انتخاب، یک مورد شخصی است اما بهتر است قبل از خرید با متخصصان این حوزه مشورت کرده و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. چرا که تصمیم‌گیری فردی در این مورد، احتمال انتخاب اشتباه را افزایش می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل