انواع لوستر و تاثیر فوق العاده آن در زیبایی منزل

لوستر، یکی از ابزارهای نورپردازی است که با کمک لامپ‌های تزئینی شاخه‌دار خود، یک فضای فوق‌العاده و درخشان ایجاد می‌کند. انواع لوستر نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی دارد و یکی از اصلی‌ترین عوامل دکوراسیون به شمار می‌رود. می‌توانید از لوستر در هر جای خانه استفاده کرد و آن‌ها را در اتاق ناهارخوری، اتاق نشیمن، اتاق‌خواب، آشپزخانه و راهروها نصب کنید. بااین‌حال، لوسترها نه‌تنها لامپ، بلکه وسایل دکوری فوق‌العاده‌ای هستند که جلوه‌ی زیبایی را به فضا می‌بخشند.

مدل‌ها و انواع مختلفی لوستر در بازار وجود دارد که به‌سادگی می‌توانید طبق متراژ و سبک فضای خود، بهترین آن را انتخاب کرد. در این مقاله، به انواع لوستر و کاربرد و تأثیر آن در دکوراسیون و زیبایی منزل را بررسی می‌کنیم.

 

اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر دربارهٔ لاین نوری (لوستری) و نحوهٔ نصب آن هستید، حتما مقاله 10 نکته مهم که در هنگام خرید چراغ لاینر باید به آن توجه کرد را مطالعه کنید.

 

در انتخاب انواع لوستر چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

شما باید متراژ فضای خود را در نظر بگیرید، داشتن یک لوستر بسیار بزرگ در یک اتاق کوچک ظاهر نامناسبی را ایجاد کرده و باعث می‌شود اتاق بسیار کوچکتر به نظر برسد، برای مثال اگر قصد دارید لوستر را در اتاق نشیمنی که سقف بلندی دارد قرار دهید، بهترین راه این است که یک لوستر کریستالی بزرگ انتخاب کنید. برای اتاق غذاخوری لوستر پهن‌تر از میز انتخاب نکنید، بهتر است از لوستری استفاده کنید که اندازه آن نصف میز شما باشد. برای اطمینان از میزان روشنایی، باید این نکته را در نظر بگیرید که لوستر انتخابی شما باید حدود 30 تا 36 اینچ بالای میز آویزان شود.

کنترل میزان نور انواع لوستر نیز بسیار اهمیت دارد، به یاد داشته باشید که همیشه از ولتاژ توصیه شده استفاده کنید. برخی از لوسترها دارای کنترل‌‌گرهایی هستند که به شما امکان می‌دهند نور را بسته به میزان مورد نیاز تنظیم کند.

انواع لوستر و کاربردهای آن‌ها

هر یک از انواع لوسترها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در شکل‌ها و ظاهر مختلفی طراحی می‌شوند، در ادامه‌ی مطلب چند نمونه از پرطرفدارترین آن‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

·         انواع لوستر چند‌وجهی و چند‌ضلعی

انواع لوسترهای چندضلعی از بروزترین لوسترها محسوب می‌شوند که در فضاهای مدرن به کار می‌روند و آن‌ها معمولا به دلیل داشتن شکل‌های هندسی، با سبک‌های مینیمال هماهنگی خوبی دارند، لوستر چند ضلعی انتخاب مناسبی برای افرادی است که از داشتن فضاهای شلوغ دوری می‌کنند.

از لوستر چند وجهی معمولا در فضاهای کوچک استفاده می‌کنند تا ترکیب و هارمونی زیبایی با سایر دکوراسیون منزل داشته باشند.

·         انواع لوسترهای پلیت شکل به همراه چراغ آویز

اگر دکوراسیون منزلتان به سبک مدرن یا مینیمال طراحی و انجام شده، بهترین گزینه استفاده از لوسترهای پلیت شکل به همراه چراغ‌های آویز است، همچنین این لوسترها طراحی ساده ای دارند و طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است و جلوه‌ی بسیار منحصر به فردی را به فضا می‌بخشد.

·         انواع لوسترهای صفحه‌دار و منحنی‌شکل

این لوسترها از تنوع رنگی زیادی برخوردار هستند و افراد می‌توانند به راحتی با انتخاب رنگ مناسب، هارمونی مورد نظر خود را ایجاد کنند، علاوه بر آن این لوسترها بیشتر در اتاق‌خواب و سالن‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به سبک کلاسیک علاقه دارید، انواع این لوسترها گزینه مناسبی برایتان به شمار می‌رود و می‌توانید زیبایی فضای انتخابی خود را با کمک لوسترهای رنگی، چندین برابر کنید.

·         انواع لوسترهای حباب دار

این لوسترها گزینه‌ی مناسبی برای نصب در آشپزخانه هستند و جلوه‌ی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند، از لوسترهای حباب دار بیشتر در سبک‌های مدرن و مینیمال یا ترکیبی از این دو استفاده می‌شود، در طراحی‌های امروزه، حباب‌ها بیشتر در اطراف قرار می‌گیرند و صفحه‌ها غالبا فرم محفظه را برای چراغ‌ها ایجاد می‌کنند.

جهت خرید انواع لوستر به فروشگاه صنعت نور مراجعه کنید.

 

نقش و تاثیر انواع لوستر در زیبایی منزل

1.      لوستر، ظاهری خیره‌کننده به دکوراسیون می‌بخشد

یکی از بهترین ایده‌های افزایش نورپردازی، استفاده از انواع لوستر است، که در حال حاضر نیز مناسب با هر سلیقه‌ای می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و بسته به نوع دکوراسیون خود، می‌توانید متریال و رنگ لوستر را انتخاب کنید تا با سایر اجزای فضای مورد نظرتان، هارمونی لازم را داشته باشد.

2.      با نصب انواع لوستر می‌توانید تنظیمات نور محیط را فراهم کنید

نکته‌ی قابل توجه در مورد نصب لوستر این است که می‌توانید با کمک پریز دیمردار، کم و زیاد شدن شدت نور را کنترل کرده و متناسب با موقعیت، اقدام به تنظیم آن کنید. همچنین برای تکمیل این بخش، می‌توانید از چراغ‌های هالوژنی نیز استفاده کرد. هالوژن‌ها نیز برای ایجاد تعادل در نورپردازی بسیار کاربردی هستند و می‌توانید در کنار انواع لوستر از هالوژن برای زیبایی بیشتر نمای منزلتان استفاده کنید.

3.      لوستر، تکمیل کننده‌ی طراحی داخلی به شمار می‌رود

با نصب انواع لوستر متناسب با متراژ فضای انتخابی خود، انتظارات خود را از داشتن محیطی آرام‌بخش و باشکوه برآورده سازید. پس از اتمام طراحی داخلی منزل بایستی اقدام به انتخاب مناسب‌ترین مدل لوستر و آباژور کنید تا در کنار دیگر اجزای منزل، از نورپردازی زیبایی بهره‌مند شوید.

نکات مهم در نصب انواع لوستر مورد نظر

قبل از نصب انواع لوستر، ارتفاع سقف خود را در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که برای پذیرایی کم ارتفاع از نصب لوسترهای بلند و آویز صرف نظر کرده و اگر سقف پذیرایی شما بلند است، بهتر است از لوسترهای چند‌طبقه استفاده کنید. اگر فضای انتخابی شما کوچک است، لوسترهایی که جنس بلوری دارند، به دلیل انعکاس بالای آن، فضای شما را بزرگتر نشان می‌دهند، بنابراین اندازه‌ی لوستر باید با فضا تناسب داشته باشد.

قبل از نصب حتما نکات مربوط به سیستم سیم‌کشی را لحاظ کرده و به وزن لوستر توجه داشته باشید تا نصبی ایمن را تجربه کنید و خطرات ناشی از سقوط آن به حداقل برسد. با رعایت نکات بالا، می‌توانید نقش لوستر در دکوراسیون داخلی را درک کرد و به هنگام خرید باید تمامی این نکات را رعایت کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

قبل از خرید انواع لوستر، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.
خروج از نسخه موبایل